اینجا هستید :
خانه آموزش های طراحی وبسایت تئوری رنگ و تاثیر آن در طراحی وب سایت

تئوری رنگ و تاثیر آن در طراحی وب سایت

مقدمه : در مطلب قبلی پیرو موضوع مراحل اصولی ایجاد یک وب سایت،با کاربرد رنگ آمیزی در وب سایت  آشنا شدیم و می خواهیم در این مطلب  با نقش رنگ ها و در اصل رفتار و تئوری رنگ ها در طراحی صفحات وب آشنا شویم و بحث در مورد رنگ های موجود در وب را کاملتر کنیم،پس با ما همراه باشید.

در ادامه به توضیح هر کدام از رنگ های مورد استفاده در وب و روانشناسی آن در طراحی صفحات وب خواهیم پرداخت.

کاربرد رنگ آمیزی و تئوری رنگ در وب سایت

 

تئوری رنگ ها در طراحی صفحات وب

سفید : نمایانگر صداقت، پاکیزگی، صمیمیت و ملایمت است. این رنگ مناسب ترین رنگ برای پس زمینه صفحات وب است.

در امور تجاری، سفید رنگی است که علاوه بر اینکه مانع خستگی می شود، انرژی مثبتی را به کاربر القاء می کند.

سیاه : به عواملی چون قدرت، دلیری، شهامت،فریبندگی و مهارت اشاره دارد. این رنگ برای نمایش متن روی پس زمینه سفید ایده آل است.

ذکر این نکته نیز لازم است که استفاده از این رنگ پس زمینه،موجب خستگی مخاطب می شود.

قرمز : نمایان گر توانایی، هیجان،احساسات شدید،سرعت،خطر و تهاجم است. رنگ قرمز در تجارت به معنای قرض و بدهی است.

این رنگ شدیدترین رنگ برای ابراز احساسات بوده و ضربان قلب و تنفس را تسریع می کند.

آبی : القاء کننده آرامش،امنیت،مسئولیت پذیری،سرما،ایمان،وفاداری،وابستگی،جاه و جلال است.

این رنگ به طور معمول مورد پسند افراد مختلف است و در تجارت به معنای ضمانت مالی است.

سبز : نشانگر تندرستی،فراوانی،حاصل خیزی،ضفا و بهبودی،طبیعت،پیشرفت،حسادت و خونسردی است.

این رنگ در تجارت به معنای مقام و ثروت است.

قهوه ای : این رنگ دارای خاصیت تاثیرگذاری،متانت، توانگری مالی و یاری کنندگی است.

خاکستری : بیانگر صمیمیت زیاد، اعتبار و نفوذ است. استفاده از این رنگ در تجارت به معنای سنت گرایی است.

صورتی : نمایانگر ملایمت، شیرینی و ظرافت و نشانه خوب بودن است.

بنفش : نشانگر وقار، معنویت،عیش و نعمت،دارایی،اعتبار و نفوذ،مهارت و سوگواری است. این رنگ در تجارت برای بزرگ نشان دادن یک مساله به کار می رود.

نارنجی : نشانه سرزندگی و شوخ طبعی،لذت و خوش گذرانی،تعامل گرمایی،تشویق کردن،چالاکی،تحمل و بلند همتی است.

زرد : القاء کننده نور خورشید،گرمی،خوشی،نامردی،ترسویی و حسادت است. علاوه بر این موارد،رنگ زرد تمرکز را افزایش می دهد.

طلایی : نشانه گران قیمت و ارزشمند بودن است.

نقره ای : نشانگر سرما، علمی بودن یک مساله و اعتبار است.

کاربرد رنگ آمیزی و تئوری آن در وب سایت

در این مبحث با تئوری رنگ ها در طراحی صفحات وب پرداختیم و ان شاا… در مطلب دیگری به توضیح و کاربرد رنگ ها و رفتار آنها بر بیننده وب سایت اشاره خواهیم کرد تا به شما عزیزان در انتخاب رنگ مناسب برای مخاطب خود کمکی کرده باشیم.

منبع :  سایت کدنویسی به زبان ساده

درباره نویسنده

حسن بهرمندپور حسن بهرمندپور هستم، فارغ التحصیل مهندسی نرم افزار..علاقه شخصی ام یادگیری زبان های کاربردی مثل سی شارپ،PHP و اندروید هست.. دوست دارم در این زمینه هر تجربه و اطلاعاتی دارم با شما دوستان به اشتراک بگذارم..♥
منتظر نظرات خوب شما هستیم!

4 دیدگاه

    • سلام , مهمان