سیستم عامل اندروید

چطور متوجه شویم باتری تلفن همراه ما مشکل دارد؟

چطور متوجه شویم باتری تلفن همراه ما مشکل دارد؟

یکی از مشکلات اصلی افراد هنگام کار با تلفن همراه خود اختلال در عملکرد باتری تلفن است که به دغدغه اصلی کاربران تبدیل شده است. سوال اصلی این است که چگونه متوجه شویم باتری تلفن همراه ما به مشکل برخورده است؟

در این مطلب به این موضوع خواهیم پرداخت و در مطلب بعدی نیز به موضوع کالیبره کردن باتری تلفن همراه و نیز راه های مختلف آن اشاره می کنیم.

چگونه بفهمیم باتری دستگاه با مشکل مواجه است؟

پیش از هرچیزی لازم است بفهمید که چرا بازدهی باتری تلفن هوشمندتان کاهش یافته: آیا مشکل از سیستم کالیبراسیون اندروید است و یا از باتری خود دستگاه نشأت می گیرد؟ بدین منظور می توانید سیستم کالیبراسیون را بررسی کرده و سپس به سراغ آسیب های وارده شده ی احتمالی به تلفن هوشمندتان بروید.

اگر موبایل شما دارای پوشش پشتی قابل جا به جایی است، آن را کنار زده و باتری را بررسی نمایید. برآمدگی ها و نشت های احتمالی می توانند شما را با مشکلات جدی رو به رو سازند. در تصویر زیر می توانید تلفن هوشمند گلگسی اس ۶ را مشاهده کنید که برآمدگی باتری، به پوشش ثابت پشت آن فشار وارد کرده و آن را با تغییراتی چند مواجه ساخته است.

پس از آن که هیچ گونه آسیب فیزیکی و مواردی از این دست در تلفن هوشمند خود پیدا نکردید، توصیه می کنیم به سراغ دیگر اقدامات ممکن بروید. اگر فکر می کنید دستگاه با مشکل مواجه است (در صورتی که مشکل پس از کالیبره کردن مجدد باتری برقرار بود)، آن را به یک تعمیرگاه رسمی برده و در اختیار افراد متخصص بگذارید.

پس از آن ممکن است به شما گفته شود که باید باتری موبایل تان را تعویض کنید. در این صورت می توانید باتری را با نمونه ی اصلی و یا موارد مشابه و قابل اطمینان شخص ثالث جایگزین نمایید. استفاده از یک باتری متفرقه نه تنها مشکل شما را حل نمی کند، بلکه در دراز مدت منجر به مشکلات بیشتری خواهد شد.

به خاطر داشته باشید که عوامل بسیاری می توانند موجب نقص در عملکرد باتری تلفن هوشمند شما شوند. اگر موبایل تان شارژ نمی شود پس ممکن است مشکل از درگاه شارژ آن باشد. اگر می خواهید بدانید در این مواقع چه کاری باید انجام دهید، توصیه های گفته شده در این لینک را مطالعه کنید.

اگر سیستم عامل دستگاه را به روزرسانی کرده اید، تخلیه ی غیرعادی باتری یک مشکل معمول به حساب می رود. پس شاید دلتان بخواهد برای رفع این مشکل Cache تلفن هوشمند خود را پاک کنید. خوشبختانه راه های زیادی برای این کار وجود دارند.

در مطلب بعدی درباره تعریف و نحوه کالیبره کردن باتری تلفن همراه خود به طور کامل آشنا خواهید شد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
نمایش بیشتر

مطالب مرتبط

اشتراک در
باخبرم کن
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x