آموزش سئو و بهینه سازی

تاثیر بک لینک در سئو و نتایج آن در موتور جستجوگر گوگل

تاثیر بک لینک در سئو و نتایج آن در موتور جستجوگر گوگل

در ادامه مطالب مربوط به موضوع سئو و بهینه سازی سایت می خواهیم به نقش یکی از عوامل بیرونی از سایت اشاره کنیم که آن هم موضوع تاثیر بک لینک و نتایج آن در گوگل است. بک لینک ها هم مانند همه ی قوانین مربوط به سئو دارد قواعد خاص خودشان هستند تا بتوانند به شناساندن سایت شما بیشتر کمک کنند.

در ادامه این مطلب می خواهیم درباره تاثیر بک لینک بر روی موتور جستجوگر گوگل بیشتر صحبت کنیم و به نکات مهمی در مورد روش استفاده و انجام اینکار بپردازیم.

 بک لینک یا لینک بیلدینگ چیست؟

لینک بیلندینگ یعنی اینکه شما یکسری لینک رو از سایت های دیگه به سایت خودتون بسازید. حالا شما فرض کنید که درحال افتتاح یک فروشگاه هستید و شما نیاز دارید که فروشگاه خودتون در فروشگاه ها و فروشگاه های بزرگ تبلیغ کنید زیرا به اعتبار شما کمک می کنه.

مثلا یک مشتری وارد فروشگاه بزرگ میشه و تبلیغ شما رو میبینه و میگه که حتما این فروشگاه هم خوبه و به اعتبار فروشگاه شما کمک میکنه. این مفهوم کلی لینک بیلدینگ هست.

توصیه ی گوگل : گوگل میگه اصلا لینک نسازید.

تاثیر بک لینک در سئو و نتایج آن در موتور جستجوگر گوگلما با دوتا موضوع متفاوت سر و کار داریم از طرفی لینک بیلدینگ میتونه به ما در سئو کمک بسیار کنه از طرفی گوگل به ما میگه لینک نسازید.

ببینید دوستان ما در ایران کار می کنیم و باید اون محتوایی که تولید می کنیم برای بازار ایران باشه و قطعا سئویی که ما باید برای سایت ایرانی خودمون انجام میدیم با کسی که سئوی سایتش رو برای دنیا انجام میده متفاوته برای مثال نوع زبان کلمات کلیدی و …..

گوگل به ما توصیه میکنه که یک نفر بیاد از سایت ما بازدید کنه و اگه خوشش اومد به سایت ما لینک بده خب این کار در ایران کم انجام میشه یا حتی باید بگم اصلا انجام نمیشه.

آیا توصیه ی گوگل در بازار ایران جواب می دهد؟

خب این کار ممکنه سالیان سال طول بکشه و ما باید محتوای بسیار زیادی تولید کنیم تا شاید کسی به ما لینک بده و شما هم میدونید که پروسه ی تولید محتوا بسیار وقت گیر است مثلا در سایت نوین وردپرس مقالات رایگانی وجود دارد که برای محتوا ها وقت گذاشته شده و زمان و هزینه ی بسیار زیادی داشته است.

وقتی ما برای کاربرانی که در خبرنامه ی ما عضو هستند مقالات رایگان رو می فرستیم اونها حتی یک نظر نمیدن که بگن خوب بود یا بد و یا حتی ایرادش چیه و ….

چه برسه به این که لینک ما رو در سایتشون قرار بدن. پس این نظر گوگل در ایران و بازار ایران اصلا جواب نمیده.

ما نه می خواهیم که از روش های غیر اصولی برای سایتمون استفاده کنیم و نه می توانیم از توصیه ی گوگل استفاده کنیم توصیه ی گوگل رو میذاریم کنار و خودمون شروع می کنیم به ساخت لینک حالا باید لینک هایی که می سازیم چه ویژگی های داشته باشد.

بک لینک هایی که می سازیم باید چه ویژگی های داشته باشد :

  1. لینکی که می سازید حتما متنی باشد.
  2. در متنی که حاوی لینک شما است حتما از کلمات کلیدی مرتبط با سایت خودتون رو استفاده کنید.
  3. حتما در وبسایت هایی لینک بسازیم که مرتبط با زمینه ی کاری ما هستند.
  4. حتما سایت غیر اسپم باشد و در نتایج گوگل از ما بالاتر باشد.
  5. ارزش لینک داخل محتوا بیشتر از فوتر و سایدبار است سعی کنید از اون سایت درخواست کنید که لینک شما در داخل محتوا قرار بده.
  6. تعداد لینک های خارجی رو به مرور زمان افزایش دهید.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
نمایش بیشتر

مطالب مرتبط

اشتراک در
باخبرم کن
guest
2 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها بیشترین رای
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x