آموزش سئو و بهینه سازی

آشنایی با روشهای سئو استاندارد سایت وردپرسی

آشنایی با روشهای سئو استاندارد سایت وردپرسی

سلام خدمت شما دوستان عزیز. در ادامه مطالب مربوط به بهینه سازی و سئو سایت می خواهیم در مورد روشهای سئو استاندارد که مناسب سایت های وردپرسی محبوب می باشد صحبت کنیم. آموزش هایی که در این مطلب به صورت اصول استاندارد گفته می شود شما را با چیزی که باید انجام بدهید آشنا می کند.

در ادامه به بخش ها و آیتم های متعددی در مورد روشهای سئو اشاره می کنیم که شما هم می توانید برای سایت و وبلاگ خود به کار بگیرید.

آشنایی با انواع روشهای سئو

آشنایی با روشهای سئو استاندارد سایت وردپرسی

سئو به صورت کلی به دو نوع انجام می شه روش اول که روش مدنظر ماست روش white hat seo می باشد که به سئوی کلاه سفید معروف است.

روش بعدی که ما اصلا پیشنهاد نمی کنیم روش black hat seo هست که از روش های متقلبانه در این روش استفاده می شه که ممکنه صدمه های جبران ناپذیری رو به سایت ما بزنه و گوگل سایت ما را پنالتی کنه.

در روش سئوی کلاه سفید ما باید صبر بسیار بالایی داشته باشیم تا موفقیت خوبی رو کسب کنیم.

مفهوم کلی سئو

مفهوم کلی سئو به این معناست که ما باید از یک المان هایی استفاده کنیم که سایتمون رو بهینه کنه و بتونه برای کاربران بسیار مفید باشه حالا از این المان ها می توان به کلمات کلیدی و بک لینک های سایت و …. اشاره کرد که این موارد رو موتور های جست و جو از سایت ما می خوان که حتما ما باید رعایت کنیم.

به هیچ وجه ضمانت نمیشه که سئو کارها از روشهای سئو درست برای سئوی سایت استفاده کنند پس تا حد امکان سعی کنید خودتون سایتتون رو سئو کنید تا سایتتون پنالتی نشه.

یک ضرب المثلی در زمینه ی سئو میگه محتوا پادشاه است.

پس سعی کنید به محتوا های سایت بیشتر بپردازید.

قدم اول انتخاب کلمات کلیدی مناسب

در قدم اول : سعی کنید از کلمات کلیدی متناسب با محتوای خودتون استفاده کنید مثلا اگه سایت شما در زمینه ی آموزش طراحی سایت یک مقاله نوشته کلمه ی کلیدی طراحی سایت رو استفاده نکنید.

زیرا شما در محتوای خودتون آموزش طراحی سایت رو ارائه می دید نه خود طراحی سایت رو و کاربر به محض این که وارد سایت ما بشه از سایت ما خارج میشه و نرخ پرش سایت ما بالا میره.

نرخ پرش سایت یعنی اینکه کاربر به محض اینکه وارد سایت ما میشه سایت ما رو ببنده و هرچی نرخ پرش ما بالاتر باشه به ضرر سایت ما تموم میشه.

اگه می خواهید کلمات کلیدی خوبی استفاده کنید کلمات کلیدی رو آنالیز کنید تا بفهمید چه کلمات کلیدی بازدید بیشتری دارند و چه کلمات کلیدی کم تر و کلمات کلیدی رو برای خودتون لیست کنید تا بهترین گزینه ها رو انتخاب کنید.

آشنایی با روشهای سئو استاندارد سایت وردپرسی

برای آنالیز کلمات کلیدی می توانید از ابزاری که خود گوگل ارائه کرده است استفاده کنید با نام google keyword planner (با برنامه ضد تحریم باز شود!) و این ابزار می تونه کمک های بسیار مفیدی به شما بکنه.

کلمات کلیدی یکی از رکن های مهم محتوا هستند پس آن را جدی بگیریم.

تاثیر بک لینک ها در سئوی سایت و شرایط ایجاد بک لینک

در قدم دوم : سعی کنید بک لینک های قوی برای سایتتون بگیرید که حتما باید ویژگی هایی داشته باشه که گوگل سایت شما رو پنالتی نکنه.

  1. لینکی که می سازید حتما متنی باشد.
  2. در متنی که حاوی لینک شما است حتما از کلمات کلیدی مرتبط با سایت خودتون رو استفاده کنید.
  3. حتما در وبسایت هایی لینک بسازیم که مرتبط با زمینه ی کاری ما هستند.
  4. حتما سایت غیر اسپم باشد و در نتایج گوگل از ما بالاتر باشد.
  5. ارزش لینک داخل محتوا بیشتر از فوتر و سایدبار است سعی کنید از اون سایت درخواست کنید که لینک شما در داخل محتوا قرار بده.
  6. تعداد لینک های خارجی رو به مرور زمان افزایش دهید.
  7. بک لینک یکی از عوامل بسیار مهم برای بهیود سئو هست اما میتونه یک لبه ی تیغ برای سایت باشه.

توجه : شدیدا از اینکه یک مبلغی به فردی پرداخت کنید و در ازای آن بک لینک بگیرید پرهیز کنید.

قدم سوم : قالب سایت شما بهینه باشد

در قدم سوم : سایت شما باید از لحاظ کدنویسی ساختار مناسبی داشته باشد برای مثال کد های Css سایت رو فشرده کنید تا سایت کم حجم بشه و فایل های javascript اضافی رو حذف کنید و از تصاویر کم حجم در سایت استفاده کنید تا سرعت بارگذاری سایت بیشتر شود.

یکی از مواردی که شما باید هنگام خرید قالب رعایت کنید این هست که سرعت بارگذاری قالب خوب باشه که یکی از المان های مهم مدنظر گوگل هم می باشد.

در قدم بعدی قالب سایت شما ریسپانسیو باشد تا در همه اندازه ها واکنش گرا باشد تا تمامی کاربران کسانی که از موبایل و تبلت و … استفاده می کنند سایت شما را به خوبی و بدون هیچ مشکلی تماشا کنند.

خطا های کد نویسی قالب سایت خودتون رو رفع کنید برای این کار می توانید از سایت validator.w3.org استفاده کنید این سایت خطا های کد نویسی قالب سایت شما رو نمایش میده.

در قدم بعدی نگران این نباشید که سایت شما بازدید چندانی ندارد نگران این باشید که کاربرانی که از سایت شما بازدید می کنند آیا باز هم به سایت شما اعتماد می کنند و به سایت شما بیان یا خیر.

شبکه های اجتماعی و تاثیر بسیار زیاد آن در سئو

در این قدم که بسیار مهم است راه اندازی شبکه های اجتماعی برای سایت مانند اینستاگرام،فیسبوک،گوگل پلاس،توئیتر و تلگرام میباشد.

در بین شبکه های اجتماعی اولویت خودتون رو گوگل پلاس بگذارید زیرا گوگل پلاس به سرور های خود گوگل متصل هست و موتور های جست و جوی گوگل بهتر میتونن سایت شما را از لحاظ فعالیت در شبکه های اجتماعی بررسی کنند.

فیسبوک و توئتر هم بسیار مهم هستند و سعی کنید تا حد امکان از تمامی این شبکه های اجتماعی استفاده کنید تا هم یک تبلیغی برای سایت خودتون بشه هم اینکه سئوی سایتتون بالا بره.

محتوا پادشاه است

  • در محتوا و نوشته هاتون سعی کنید حتما لینکی قرار دهید.
  • و حتما از تگ های h2 , h3 , h4 و … استفاده کنید زیرا هم برای کاربران و هم برای موتور های جستوجو بهتر خوانده میشه از تگ H1 یک بار استفاده کنید از تگ h2 هم یک بار استفاده کنید و از تگ h3 دو یا سه بار پیشنهاد می کنیم استفاده کنید.
  • سعی کنید از عبارات انگلیسی و دارای یک ریتم خوب برای لینکدهی محتوا ها استفاده کنید.
  • کلمه کلیدی هدف خود را حداقل یک بار در ابتدای متن بیاورید.
  • از لینک های داخلی در سایت زیاد استفاده کنید تا ارزش محتوا زیاد شود.
  • حتما عکس های سایت خودتون رو بهشون کلمات کلیدی بدید و اون ها رو سئو کنید تا بازدید از سایت بیشتر بشه و ارزش محتوا هم بیشتر بشه.
  • محتوای مناسب: نه طولانی، نه کوتاه، نه پر از کلمه کلیدی هدف، نه بدون آن.

به نکات زیر در مورد روشهای سئو توجه کنید :

  • سعی کنید ارسال محتوای شما یک ریتم خاصی داشه باشد مثلا این هفته محتوا ارسال کنید هفته ی بعد رو کلا ول کنید و محتوا ارسال نکنید سعی کنید زمان هایی رو مشخص کنید و یک ریتم خاصی به ارسال محتوا بدید.
  • از ابزار های انالیز سئو حتما استفاده کنید.
  • داخل محتوا حتما از عکس استفاده کنید.
  • کیفیت محتوایی که به کاربر ارائه می دهید تاثیر بسیار زیادی دارد زیرا می تواند سبب بازگشت دوباره ی آن کاربر در زمانی دیگر باشد و کاری کند که کاربران به سایت ما اعتماد کنند.
  • نظرات در پست ها خیلی موثر نیستند. منظورم از اینکه موثر نیستند این است که “اگر پستی نظرات زیادی داشته باشد، به این معنی نیست که گوگل آن را در نتایج بالاتر نشان خواهد داد.”بلکه این کمک می کند که از راه های غیر مستقیم، به بهینه سازی سایت کمک شود و اعتبار بیشتری برای صفحه جمع شود.

در این مطلب با روشهای سئو استاندارد و اصولی در سایتهای وردپرسی آشنا شدید. امیدواریم برای شما مفید باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
نمایش بیشتر

مطالب مرتبط

اشتراک در
باخبرم کن
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x