اینجا هستید :
خانه آموزش های طراحی وبسایت آموزش سئو و بهینه سازی راه های جذب مخاطبین سایت از طریق محتوای مورد نیاز

راه های جذب مخاطبین سایت از طریق محتوای مورد نیاز

راه های جذب مخاطبین سایت از طریق محتوای مورد نیاز

توجه به نیاز مشتری برای هر شغل و کسب و کاری مورد توجه است و باید با دقت آن را زیر نظر گرفت. در این بین جذب مخاطبین سایت از طریق محتوای خوب و مورد استفاده کاربران یکی از کلیدی ترین راهکارهایی است که باید به آن توجه ویژه ای کرد.

در ادامه سه راه از راههایی که می توان از طریق محتوای مورد نیاز کاربران است جذب مخاطبین سایت خود را بهبود ببخشید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

بازاریابی محتوا یکی از تکنیک های بازاریابی با تمرکز بر ایجاد و انتشار محتوای ارزشمند برای جذب مخاطبین و نگه داشتن کاربران و در نهایت تبدیل آن ها به مشتری میباشد.

اثربخشی این روش کاملاً ثابت شده است به شرطی که به درستی از آن استفده کنید.

مزایای بازاریابی محتوا عبارتند از :

✅ برای سئو و هدف قرار دادن کلمات کلیدی طولانی بسیار مناسب میباشد.

✅ این روش به جذب مخاطبین و ایجاد لینک و بهبود اعتبار سایتتان در موتورهای جستجو کمک میکند.

✅ محتوای تولید شده میتواند مانند سوخت و انرژی برای شبکه اجتماعی شما عمل کند.

۳ نوع رایج بازاریابی محتوا برای جذب مخاطبین سایت :

۱- فرمت های خلاقانه

۲- وبلاگ

۳- محصولات جانبی

این ۳ دسته در میزان تلاش، هزینه و نتیجه ای که دارند با یکدیگر متفاوت هستند. مثلاً ایجاد وبلاگ کاری بسیار کم هزینه و ساده میباشد ولی محصولات جانبی پر هزینه تر و سخت تر هستند ولی در عوض نتیجه شگفت انگیزی خواهند داشت.

۱- فرمت های خلاقانه

این هم نوعی تولید محتوا میباشد منتها با روش هایی خلاقانه تر :

⬅️ اینفوگرافی : اینفوگرافی ارائه یک مطلب از طریق تصاویر میباشد یعنی محتوا را به همراه تصاویر با نوشته های بسیار کوتاه ارائه میکنید و در صورت پیاده سازی درست بسیار تأثیرگذار است.راه های جذب مخاطبین سایت از طریق محتوای مورد نیاز

⬅️ اینفوگرافی متحرک : همان اینفوگرافی ها هستند به همراه انیمیشن

⬅️ ویدئو : روز به روز به ارزش و نقش ویدئو در دنیای سئو و بازاریابی افزوده میشود زیرا کاربران تمایل بیشتری برای تماشای ویدئوها نشان میدهند.

اگر تصویر باعث جلب توجه مخاطب میشود، تأثیر ویدئو هزاران برابر تصویر است. سعی کنید ویدئوهایی با هدف ارائه راهکارهایی برای حل مشکلات کاربران و یا ویدئوهای آموزشی تهیه کنید تا پاسخگوی نیاز کاربرانتان باشد.

⬅️ گرفتن تست : سعی کنید کاربر را به گونه ای تشویق به تعامل با سایتتان نمایید. مثلاً اگر مطلبی آموزشی ارائه میکنید در انتها تستی ارائه کنید نا کاربر مهارت خود را از آن طریق بسنجد.

⬅️ مصاحبه : مصاحبه با اشخاص سرشناس و باتجربه در فیلد کاری خودتان باعث جلب توجه کاربرانتان میشود.

۲- وبلاگ

ایجاد وبلاگ یکی از ساده ترین راه های بازاریابی محتوا میباشد. بسیاری از شرکت ها مقاله هایی را در مورد مفاهیم جدید در زمینه کاری خود و راهکارهای کاربردی و … در سایت خود به طور مرتب قرار میدهند. آن ها این مقالات را به اشتراک میگذارند تا از این طریق مخاطبان خود را جذب کنند.

این روش بسیار راحت و کم هرینه میباشد تنها کافیست خودتان یا یک محتوا نویس مقاله ای را آماده کرده، تصاویر مناسب به آن اضافه کنید و منتشر نمایید. این روش در عین سادگی، احتمال موفقیت پایینی هم دارد.

راه های جذب مخاطبین سایت از طریق محتوای مورد نیاز۳- محصولات جانبی

این روش پیشرفته ترین روش بازاریابی محتوا میباشد. همانطور که از اسمش پیداست محصولات جانبی، محصولات یا خدمات جدیدی هستند که در کنار محصولات و خدمات اصلی تان ارائه میکنید. این روش وقت گیرتر و هزینه بر تر میباشد ولی اثربخشی آن خیلی بالاست.

منطق این روش بسیار ساده است: چیزی ارزشمند ارائه کنید تا محصول/خدمات مرتبط را بفروشید.

شرکت های بسیاری از این روش برای جذب مخاطب و مشتری بیشتر استفاده کرده اند. مثلاً فروشگاه اینترنتی dmlights یک فضای ۳ بعدی به کاربر ارائه میکند تا خانه رؤیایی خودشان را با استفاده از محصولات موجود در فروشگاه دیزاین کنند.

ارائه ارزش دقیقاً هدف اصلی این روش میباشد.

به طور خلاصه:

• بازاریابی محتوا چیزی بسیار فراتر از ایجاد و انتشار مقاله میباشد.

• تنها از یک روش استفاده نکنید! سعی کنید روش های مختلف بازاریابی محتوا را به صورت ترکیبی به کار ببرید.

• برای ارائه محصولات/خدمات جانبی سعی کنید چزی مرتبط با زمینه کاری خودتان و نیاز کاربران پیدا کنید.

درباره نویسنده

مدیریت علاقه دارم در زمینه آموزش های مباحث کامپیوتری و نرم افزاری هر دانش و تجربه ای دارم با کاربران عزیز به اشتراک بزارم... ♥
منتظر نظرات خوب شما هستیم!

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد

    • سلام , مهمان