اینجا هستید :
خانه آموزش های طراحی وبسایت آموزش سئو و بهینه سازی رتبه بندی سایت ها با فاکتور های مهم و اصلی گوگل – بخش دوم

رتبه بندی سایت ها با فاکتور های مهم و اصلی گوگل – بخش دوم

رتبه بندی سایت ها با فاکتور های مهم و اصلی گوگل – بخش دوم

همانطور که در مطلب قبلی درباره ی رتبه بندی سایت ها با فاکتور های مهم و اصلی گوگل در بخش اول صحبت کردیم این شیوه ی رنکینگ سایت ها براساس فاکتورهای مهمی از طرف گوگل هست که در این مطلب به بخش دوم آن اشاره خواهیم کرد.

فاکتورهای مرتبط با صفحه در رتبه بندی سایت ها

در بخش اول در آموزش قبلی به عوامل مهم در رتبه بندی یک دامنه اشاره کردیم که نقش خوبی در آشنایی افراد با کسب و کار شما را دارد. در طی این مطلب و مطلب بعدی می خواهیم در مورد فاکتورهای مرتبط با صفحه در رتبه بندی سایت ها بیشتر بدانیم.

رتبه بندی سایت ها با فاکتور های مهم و اصلی گوگل - بخش دوم

چگالی کلمات کلیدی

چگالی کلمه کلیدی ، در واقع تعداد دفعاتی است که یک کلمۀ کلیدی در متن یک صفحه قرار گرفته است. اگرچه این گزینه مانند گذشته از اهمیت بالایی برخوردار نیست اما گوگل هنوز هم در برخی از مواقع از چگالی کلمات کلیدی برای تعیین موضوع و رتبه بندی سایت ها استفاده می کند.

بهتر است بدانید استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی می تواند به سایت شما آسیب بزند.

کلمه کلیدی در تگ عنوان

تگ عنوان دومین بخش مهم محتوای سایت است (در کنار محتوای صفحه). بنابراین استفاده مناسب از آن می تواند یک سیگنال قوی سئوی On-Page برای گوگل ارسال کند.

تگ عنوانی که با کلمه کلیدی آغاز می شود

بر اساس داده های حاصل از سایت MOZ، تگ عنوانی که با کلمات کلیدی آغاز می شود بهتر از تگ عنوان هایی که کلمات کلیدی را در انتهای خود قرار داده اند عمل خواهد کرد :

رتبه بندی سایت ها با فاکتور های مهم و اصلی گوگل - بخش دوم

کلمه کلیدی در تگ توضیحات

این هم نشانه ای دیگر برای مرتبط بودن وب سایت است. این گزینه در حال حاضر این نکته اهمیت چندانی ندارد، اما در هر صورت باعث ایجاد تفاوت می شود.

کلمه کلیدی که در تگ H1 ظاهر می شود

تگ های H1 دومین تگ عنوانی هستند که نشانه های مرتبط بودن فعالیت و موضوع یک سایت را برای گوگل ارسال می کنند. این نتایج بر اساس مطالعات انجام شده زیر به دست آمده است:

رتبه بندی سایت ها با فاکتور های مهم و اصلی گوگل - بخش دوم

کلمه کلیدی عبارتی است که به طور مکرر در داخل متن استفاده شده است

استفاده از یک کلمه کلیدی به طور مکرر در داخل متن یک پُست می تواند به عنوان یک سیگنال مرتبط بودن عمل کند و موضوع فعالیت یک سایت را به گوگل بفهماند.

طول محتوا

محتوایی که کلمات بیشتری دارد بالطبع، طیف وسیع تری از یک موضوع را پوشش دهد و به احتمال زیاد نسبت به مقالات کوتاه و سطحی ارجحیت دارد.

SERPIQ دریافته است که طول محتوا با موقعیت سایت در نتایج جستجوی گوگل مرتبط است :

رتبه بندی سایت ها با فاکتور های مهم و اصلی گوگل - بخش دوم

مفهوم نهفته در کلمات کلیدی موجود در محتوا (LSI)

این گزینه به موتورهای جستجو کمک می کند معنی واقعی کلماتی که بیش از چند معنی دارند را به دست آورند. به عنوان مثال کلمۀ Apple که هم نام بزرگترین برند کامپیوتری جهان است و هم نام یک میوه. حضور/ عدم حضور LSI به احتمال زیاد به عنوان نشانه کیفی محتوا عمل می کند.

وجود کلمات کلیدی LSI در تگ عنوان یا توضیحات

همانند محتوای صفحه، کلمات کلیدی LSI در تگ عنوان یا تگ توضیحات می تواند به گوگل کمک کند تفاوت بین کلمات مترادف را تشخیص دهد. این گزینه نیز نشان دهنده مرتبط بودن است.

سرعت بارگذاری صفحات از طریق HTML

هر دو موتور جستجوی گوگل و بینگ از سرعت بارگذاری صفحات سایت به عنوان عامل مهمی در رتبه بندی استفاده می کنند. عنکبوت های موتور جستجو می توانند با دقت زیادی سرعت بارگذاری صفحات سایت شما را بر اساس کدهای موجود در آن و حجم فایل‌ها تخمین بزنند.

محتوای تکراری

محتوای یکسان در یک سایت (حتی اگر کمی اصلاح شده باشد) می تواند تاثیر منفی بر روی نمایش محتوا در موتورهای جستجوگر داشته باشد.

Rel=Canonical (نامتعارف بودن)

اگر این گزینه به درستی به کار رود، اجازه نمی دهد که گوگل صفحات سایت شما را به عنوان محتوای تکراری در نظر بگیرد.

سرعت بارگذاری صفحات سایت در گوگل کروم

گوگل ممکن است از داده های کاربری کروم برای مدیریت بهتر مدت زمان بارگذاری سایت استفاده کند. استفاده از CDN و سایر موارد غیر مرتبط با HTML می تواند سیگنال های ارتباطی را افزایش دهد.

بهینه سازی تصاویر

تصاویری که بر روی صفحات سایت قرار می گیرد از طریق نام فایل، متن Alt، عنوان، توضیحات و سایر موارد سیگنال های مرتبط مهمی را به موتورهای جستجو ارسال می کنند.

تاخیر در به روزرسانی محتوای سایت

به روزرسانی های جدید الگوریتم گوگل، اهمیت زیادی به محتوای تازه به روز شده می دهند. به خصوص محتواهایی که در جستجوها به زمان حساس هستند (محتوایی که در یک برهه زمانی خاص بیشتر مورد جستجو قرار می گیرند.

این نوع محتواها باید به روزرسانی سریعی داشته باشند). گوگل اهمیت زیادی برای این عامل قائل است و تاریخ آخرین به روزرسانی را برای برخی صفحات نشان می دهد :

مقدار به روزرسانی محتوا

اهمیت ویرایش ها و تغییرات نیز به عنوان فاکتور جدید بودن مطلب شناسایی می شوند. افزودن یا حذف کامل بخشی از محتوا، نسبت به تغییر یک یا چند کلمه به روزرسانی چشمگیرتری محسوب می شود.

سابقۀ به روزرسانی صفحات

صفحات سایت هر چند وقت یکبار به روزرسانی شده است؟ روزانه، هفتگی یا هر ۵ سال یکبار؟ به روزرسانی مکرر صفحات سایت نیز نقش مهمی در رتبه بندی وب سایت دارد.

برجستگی کلمات کلیدی

به کار برد کلمات کلیدی مرتبط در ۱۰۰ کلمه اول موجود در صفحه می تواند نشانه مرتبط بودن سایت یا کلمه کلیدی انتخابی می باشد. برجستگی کلمه کلیدی در واقع به قرارگیری کلمه کلید درون تگ عنوان، تگ H1، H2 و متا دسکریپشن بستگی دارد.

خب به انتهای بخش دوم از بحث رتبه بندی سایت ها از نظر فاکتورهای مهم و حیاتی گوگل رسیدیم. در مطلب بعدی شما را با موارد مهم درباره فاکتورهای مهم صفحه در رتبه بندی سایت ها آشنا خواهیم کرد.

درباره نویسنده

مدیریت علاقه دارم در زمینه آموزش های مباحث کامپیوتری و نرم افزاری هر دانش و تجربه ای دارم با کاربران عزیز به اشتراک بزارم... ♥
منتظر نظرات خوب شما هستیم!

2 دیدگاه

    • سلام , مهمان