اینجا هستید :
خانه آموزش های طراحی وبسایت آموزش سئو و بهینه سازی آموزش کامل گوگل وبمستر برای مبتدیان به زبان ساده

آموزش کامل گوگل وبمستر برای مبتدیان به زبان ساده

آموزش کامل گوگل وبمستر برای مبتدیان به زبان ساده

در این مطلب می خواهیم شما را با ابزار گوگل وبمستر که برای مدیران سایت ها به عنوان یک ابزار قدرتمند است آشنا کنیم. و در سلسه آموزش های آن مدیریت کاملی بر روی سایت خود داشته باشید.

اگر شما سایت نداشته باشید ممکن است که هرگز نام وبمستر گوگل را نشنوید ولی اگر سایت دارید و این ابزار قدرتمند را نمی شناسید بطور حتم مسیر دشوارتری برای موفقیت طی خواهید کرد.

گوگل وبمستر یا بصورت دقیقتر Google Webmaster Tools ابزار رایگان گوگل برای وبمستران و مدیران سایت ها جهت بررسی و بهبود وضعیت سئو سایت می باشد.

گوگل وبمستر چیست؟

گوگل وبمستر سرویسی رایگان است که گوگل ارائه می دهد و به شما کمک می کند که حضور سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل دیدبانی و نگهداری کنید.

برای اینکه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل لحاظ شود شما احتیاجی به عضویت در گوگل وبمستر ندارید. اما ثبت نام در سایت گوگل وبمستر به شما کمک می کند تا متوجه شوید که گوگل سایت شما را چگونه می بیند و برای بهینه سازی سایت خود چه مواردی است که می باید رعایت کنید.

آموزش کامل گوگل وبمستر برای مبتدیان به زبان ساده

چرا باید از گوگل وبمستر استفاده کنیم؟

۱٫ شما به وسیله ابزار گوگل وبمستر می توانید کارایی سایت خود را تحت نظر بگیرید، برای مثال :

با استفاده از گوگل وبمستر اطمینان یابید که گوگل به سایت شما دسترسی دارد.

در گوگل وبمستر درخواست بررسی محتوای جدید اضافه شده توسط موتورهای جستجوی گوگل را دهید و یا دسترسی ربات های گوگل را به بخشی از محتوای خود مسدود کنید.

تحت نظر قرار دادن محتوای سایت و بررسی گرافیکی و نموداری عملکرد آن در نتایج جستجوی گوگل در گوگل وبمستر انجام می پذیرد.

مراقبت از سایت با حداقل ااختلال و افت در وضعیت سئو.

Malware و اسپم ها را در سایت خود شناسایی کرده و از بین ببرید تا سایت شما پاک بماند.

۲٫ به وسیله ی ابزار گوگل وبمستر بیابید که کاربران و گوگل چگونه سایت شما را می بینند، برای مثال :

با استفاده از گوگل وبمستر می توان دریافت که چه مورد سوالی توسط کاربرباعث می شود تا گوگل سایت شما را نمایش دهد؟

آیا برخی از مورد سوال ها باعث افزایش بازدیدکنندگان به سایت شما نسبت به بقیه سایت ها می شود؟

آیا قیمت محصولات، اطلاعات تماس با شرکت و اطلاعات high light شده در rich snippet سایت شما قرار دارد؟

چه سایت های به وب سایت شما لینک داده اند؟

آیا کارکرد سایت شما مناسب افرادی که با موبایل در گوگل جستجو می کنند، است؟

گوگل وبمستر مناسب چه افرادی است ؟

گوگل وبمستر مناسب همه ی کسانی است که وب سایت دارند چه افراد عمومی و چه افراد متخصص.چه تازه کارها و چه حرفه ای ها .

صاحبان کسب و کار و نمایندگان :

حتی اگر نمی دانید که چگونه از گوگل وبمستر استفاده کنید باید از آن آگاه باشید و یک سری کارکرد های ابتدایی از آن را یاد بگیرید. شما ممکن است فردی را مسلط به گوگل وبمستر برای تنظیم سایت روی ابزار گوگل وبمستر استخدام کنید در این صورت شما می توانید با آن فرد متخصص همکاری کنید تا اطمینان یابید به همه ی گزارشات مربوط به سایت خود دسترسی و کنترل دارید.

به علاوه این نظر خوبی است که تا آنجا که می توانید درباره ی کارایی سایت خود در نتایج جستجو بدانید تا بتوانید تصمیمات بزرگ کاری در باره ی سایت خود بگیرید.

متخصصان سئو و فروشندگان آنلاین:

به عنوان کسی که بر روی بازاریابی آنلاین تمرکز دارد، ابزار گوگل وبمستر به شما کمک می کند تا میزان بازدیدکنندگان سایت خود را تحت نظر بگیرید، رتبه سایت خود را بالا ببریدو درباره ی حضور در ننایج جستجو تصمیماتی بر پایه ی اطلاعات درست بگیرید.

گوگل وبمستربه شما کمک می کند که یک آنالیز بازاریابی حرفه ای تر در مقایسه با دیگر ابزار گوگل مثل Google Trends ، Analytics و Ad Words داشته باشید.

مدیران سایت :

به عنوان ادمین سایت، شما می بایست مراقب سلامت سایت خود باشید. گوگل وبمستر به شما کمک می کند که خطاهای سرور، بارگذاری سایت و مشکلات امنیتی مثل Malware و هک شدن را برطرف کنید.

توسعه دهندگان وب :

اگر شما در حال ایجاد کد نشانه گذاری برای سایت خود هستید ابزار گوگل وبمستر مشکلات موجود در کد نشانه گذاری را تحت نظر گرفته و رفع می کند مثل خطاهای موجود در اطلاعات ساخت یافته.

تاریخچه مشخصی از راه اندازی این ابزار و معرفی عمومی آن در دسترس نیست ولی با بررسی وبلاگ رسمی وبمستر گوگل در می یابیم که اولین تحرکات جدی در آگوست ۲۰۰۶ صورت گرفته است. علاوه بر محدودیت امکانات، وبمستر گوگل تفاوت های ظاهری بسیاری نیز در آن زمان با آنچه امروز در دسترس شماست داشته است.

مراحل معرفی سایت و صفحات داخلی به وبمستر

گام اول :  در ابتدا باید کار معرفی و ثبت سایت خود در ابزار وبمستر گوگل را انجام دهید و بخش های ابتدایی شامل تنظیمات مربوط به نقشه سایت، فایل robots.txt، استفاده از ابزار Fetch and Render و … را انجام دهید

نظارت و بررسی آماری

گام دوم : با گذشت زمانی نزدیک به یک تا دو ماه از معرفی سایت به وبمستر گوگل و جمع آوری اطلاعات آماری از سایت شما، بخش های مختلفی در این ابزار معنادار و قابل بررسی میشوند.

با بررسی این اطلاعات شما میتوانید نقاط قوت و ضعف سایت خود را شناسایی کرده و شرایط بهبود جایگاه سایت در نتایج جستجو را فراهم آورید.

مدیریت بحران

گام سوم : یکی از مهمترین کاربردهای گوگل وبمستر زمانی خواهد بود که سایت شما با کاهش ناگهانی بازدید و یا جریمه هایی از طرف الگوریتم های پنگوئن و پاندا مواجه میشود.

در این زمان ابزارهای مدیریتی وبسمتر به شما امکان میدهد تا علاوه بر شناخت عامل اصلی، شرایط برطرف کردن آن و بازگشت به حالت ایده آل را فراهم آورید.

درباره نویسنده

حسن بهرمندپور حسن بهرمندپور هستم، فارغ التحصیل مهندسی نرم افزار..علاقه شخصی ام یادگیری زبان های کاربردی مثل سی شارپ،PHP و اندروید هست.. دوست دارم در این زمینه هر تجربه و اطلاعاتی دارم با شما دوستان به اشتراک بگذارم..♥
منتظر نظرات خوب شما هستیم!

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد

    • سلام , مهمان