ویژگی های مهم سایت ها با عنوان تجارت الکترونیک

ویژگی های مهم سایت ها با عنوان تجارت الکترونیک

ویژگی های مهم سایت ها با عنوان تجارت الکترونیک

ویژگی های مهم سایت ها با عنوان تجارت الکترونیک

مشتریان هنگام بازدید از سایت شما  می خواهند به هر طریقی اطلاعات خودشان را افزایش دهند و به همین خاطر می خواهند مطالب برگزیده و معتبری را مطالعه کنند. در این مطلب به مواردی اشاره خواهیم کرد که سایت ها برای دریافت عنوان تجارت الکترونیک لازم است داشته باشند.

مواردی که به شما برای سایت تجارت الکترونیک کمک می کنند

ویدئویی از محصولاتتان به نمایش بگذارید

نمایش ویدئو می تواند تجربه کاربر از بازدید سایت را به تجربه ای خوب و مفرح تبدیل کند. هر از چندگاهی ویژگی های اصلی و مثبت محصولاتتان را نمایش دهید. این کار باعث می شود تا بازدیدکنندگان زمان بیشتری را صرف کنند و تعامل بیشتری با سایت داشته باشند.

به جای تلفن شماره ای را برای پیام دادن به کاربران معرفی کنید

بیشتر مشتریان آنلاین دوست دارند پیام دادن را به جای تماس گرفتن تجربه کنند. قرار دادن بخش پیام در بالای صفحه سایت اجازه می دهد تا کاربران سوال هایشان را بپرسند و مشتریان سایت کمتر از دست بروند.

صفحه ای به نام سوال های متداول ایجاد کنید

خیلی از آدم ها قبل از پرسیدن سوال و پیام دادن به شما ممکن است دوست داشته باشند که خودشان جواب سوال هایشان را پیدا کنند. صفحه ای جداگانه ایجاد کنید و در آن سوال هایی که بیشتر کاربران می پرسند را پاسخ دهید. می توانید اطلاعاتی هم راجع به کمپانی و جزئیات محصولات در آن قرار دهید.

نظرات مشتریان را ثبت کنید

هر سایتی که در حوزه تجارت الکترونیک فعالیت می کند، باید بخشی از سایت را به ثبت نظرات مشتریان اختصاص دهد. این نظرات در فرایند خرید مشتریان تاثیر بسیاری خواهد داشت، خصوصا نظرات مثبت کاربران اعتماد مشتریان را بالاتر خواهد برد. اتفاقی که می افتد این است که کاربران به جای به سرعت سایت شما را ببندند و دنبال دیگر محصولات در گوگل بگردند، وقتشان را صرف خواندن نظرات دیگر مشتریان می کنند.

تمامی ویژگی های محصولتان را ذکر کنید

هر چقدر جزئیات و ویژگی های محصولتان را بیشتر ذکر کنید و هر چقدر محیط جذاب تری برای سایت فراهم کنید، استقبال کاربران بیشتر خواهد شد. از بعضی روش ها مثل نشان دادن محصول از زوایای مختلف و یا ویدئوهای معرفی می توانید استفاده کنید.

راهی ساده برای ارتباط با مشتریان پیشنهاد دهید

هیچ چیز کاربر را به اندازه پیدا نکردن قسمت پاسخ و پرسش ها و ارتباط با سایت، عصبانی نمی کند. در بالای هر صفحه و به صورت برجسته این قسمت را قرار دهید. حتما حداقل ایمیل و شماره تماس را برای این بخش در نظر بگیرید.

محتوای با کیفیت تولید کنید

یکی از ویژگی مهم سایت ها برای تجارت الکترونیک تولید محتوای باکیفیت است. تولید محتوای با کیفیت باعث خواهد شد تا منابع جدیدی از اطلاعات را در کمک به تصمیم گیری برای محصولی خاص و یا طرز استفاده از آن ها ارائه دهید.

نقشه هایی از بازدید کاربران تهیه کنید

دانستن این نکته که کاربرانتان بیشتر در چه نقاطی از سایت تمرکز می کنند و چه جاهایی را دوست دارند، یکی از مهم ترین نکات برای نشان دادن در سایت است. این نقشه به شما کمک می کند تا متوجه شوید که کاربران کجاها بیشتر کلیک می کنند و از این جا می توانید حدس بزنید که مطالبتان را در کدام قسمت از سایت قرار دهید، چه مطالبی را حذف کنید و کدام را نگه دارید.

موبایل ها را فراموش نکنید

با بیشتر شدن کاربران تلفن های همراه هوشمند بهتر است که محیطی دوستدار موبایل در سایتتان فراهم کنید. بدون داشتن این ویژگی مهم سایت ها برای تجارت الکترونیک یعنی پاسخگویی، رتبه شما در گوگل به شدت کاهش پیدا می کند.

ایمیل کاربران را داشته باشید

این بهترین روش برای تعامل با کاربران است. بیشتر آدم ها اولین باری که وارد سایت می شوند چیزی نمی خرند. جمع آوری ایمیل کاربران باعث خواهد شد که بعدها بتوانید با کاربران ارتباط داشته باشید و این موضوع تاثیر مهمی بر درآمدهایتان خواهد داشت.

گاهی اوقات تخفیف های ویژه در نظر بگیرید

برای تخفیف هایتان استراتژی داشته باشید و بعضی وقت ها از خریدهای احتمالی بیشتر سود ببرید. این ویژگی مهم سایت ها برای تجارت الکترونیک بسیار به درآمد سایت کمک خواهد کرد.

telegram

دیدگاه های خودتان را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *