اینجا هستید :
خانه آموزش های طراحی وبسایت آموزش سئو و بهینه سازی اشتباهات سئو که باید به آن ها توجه و از آنها دوری کرد

اشتباهات سئو که باید به آن ها توجه و از آنها دوری کرد

اشتباهات سئو که باید به آن ها توجه و از آنها دوری کرد

مدت ها هست که در زمینه بهینه سازی و سئو گذاری مطالب در محتوای وب مسائلی مطرح می شود که مشتریان ناآگاه را به سوی خود می کشاند و سعی در ترغیب افراد برای استفاده از خدمات آنها می کند. طبیعتا در اینجا اشتباهات سئو هست که باید به آنها دقت کرد و طبیعتا از آنها باید دوری کرد.

در این مطلب می خواهید به بعضی از اشتباهات سئو اشاره کنیم و بگوییم که تصورات اشتباه در مورد بهینه سازی سایت می تواند نتیجه ای عکس برای سایت و کسب و کار شما داشته باشد. در اینجا لازم به بررسی یک سوال هست :

آیا فکر کردید که میتوانید قوانین گوگل را تغییر داده یا گوگل را گول بزنید؟

همچنین یادآوری ۲ نکته حائز اهمیت است :

نکته : استفاده از خدمات سئو که گوگل را به اشتباه می اندازد بزرگترین اشتباه ممکن است.

نکته : تنها محتوای خوب و منحصر به فرد میتواند تفاوت ایجاد کرده و شما را به سمت جلو هدایت کند. و همچنین یک استراتژی تبلیغاتی خوب هم بسیار اثربخش خواهد بود.

بسیاری از افراد سعی میکنند با استفاده از روش هایی گوگل را گول زده و در رتبه بالاتری در نتایج جستجو در گوگل قرار بگیرند.

این روش ها در گذشته تأثیرگذار بود ولی حقیقت این است که گوگل از چیزی که بیشتر افراد تصور میکنند هوشمندتر است. شرکت گوگل در حال حاضر مشغول تولید کردن ماشین هایی است که بدون نیاز به راننده حرکت میکنند پس دیگر فکر نکنید که میشود آن ها را به راحتی گول زد حداقل از این به بعد که اینطور نخواهد بود.

برخی کارشناسان سئو در نخستین روزهای بهینه سازی موتورهای جستجو، زمانی که تأثیرگذاری بر روی گوگل با استفاده از تاکتیک های سئوی کلاه سیاه مانند پنهان کردن کلمات در صفحه و تکرار کردن آن ها بسیار راحت بود، شانس خود را امتحان کردند و موفق شدند.

ولی در حال حاضر دیگر روش های قدیمی هیچ تأثیری نداشته و حتی میتوانند به رتبه شما در گوگل صدمه بزنند.

اگر وب سایت جدیدی را طراحی کرده اید حداقل ۶ ماه طول میکشد تا گوگل به شما اعتماد کند.

اشتباهات سئو که باید از آنها دوری کرد

۱- قبول کردن هر چیزی که سئوکارها میگویند !

اولین اشتباهی که افراد ممکن است انجام دهند باور کردن تمام حرف های سئوکارها میباشد. در حقیقت اکثر این سئوکارها افرادی هستند که ار ابتدا یعنی زمانی که وجود کلمات مرتبط مهمترین الگوریتم گوگل بوده، از روش های کلاه سیاه و دستکاری کردن سیستم گوگل استفاده کرده اند.

امروزه وجود کلمات مرتبط مهم است ولی اگر بیش از حد از آن ها استفاده شود، امکان جریمه شدن وجود دارد.

پس اگر میخواهید یک سئوکار انتخاب کنید مطمئن شوید که از روش های جدید و امروزی سئو و مطابق با الگوریتم های گوگل استفاده میکند نه از روش های منسوخ و قدیمی.

۲- خرید خدمات سئو

مهمتر از همه هرگز به افرادی که ادعا میکنند در طول ۹۰ روز شما را در رتبه ۱ گوگل برای کلمات کلیدی رقابتی قرار خواهند داد، اعتماد نکنید ! چطور ممکن است چنین ادعایی داشته باشند در حالی که میزان زیادی شک و تردید در مورد روش های اعتبار سنجی گوگل وجود دارد.

این نوع خدمات واقعی نیستند و گوگل اگر فکر کند که شما قصد دستکاری کردن سیستم را دارید شما را حتی بدون اطلاع رسانی جریمه خواهد کرد.

اشتباهات سئو که باید به آن ها توجه و از آنها دوری کرد

و این بدین معنی است که اگر بک لینک های غیر طبیعی بسازید مطمئناً در خطر خواهید بود. همچنین اگر در مدت زمان خیلی کوتاه تعداد زیادی صفحه بسازید گوگل شما را جریمه خواهد کرد زیرا فکر میکند که محتوای تولید شده اتوماتیک و ماشینی است و ارزشی ندارد.

به خصوص اگر تعداد زیادی بک لینک به صفحه ای در اعماق سایتتان بسازید که هیچ کاربری آن را بازدید نمی کند و هیچ بک لینک داخلی هم ندارد بسیار کار اشتباهی خواهد بود. تولید محتوای با ارزش و قابل اشتراک گذاری باید در رأس کارهایتان باشد.

هر کاری که برای سئو انجام میدهید باید ابتدا با در نظر گرفتن کاربر باشد و سپس خودتان.

۳- تصور آسان بودن سئو

یکی دیگر از اشتباهات سئو  تصور آسان بودن سئو و دستیابی سریع به آن است. اگر سئو را به خوبی درک کرده باشید حتماً میدانید که چقدر زمان میبرد تا در صفحه اول گوگل قرار بگیرید و چه کارهایی باید برای تححق این مسئله انجام دهید و مطمئناً میدانید که این کار، کار آسانی نخواهد بود.

باید محتوای منحصر به فرد و جدید تولید کنید که تا مدت زیادی هم اعتبار و جذابیت داشته باشد. و زمانی که محتوا تولید میکنید باید اطمینان حاصل کنید که کاربران آن را می خوانند.

این بدین معنی است که باید از تبلیغات در شبکه های اجتماعی بیشتر استفاده کنید و محتوا و مطالب خود را بیشتر تبلیغ کرده و به اشتراک بگذارید تا افراد بیشتری آن را ببینند. یک مطلب خوب که هیچ کس آن را نبیند چه فایده ای خواهد داشت؟

همیشه به یاد داشته باشید که رقبای شما شرکت هایی هستند که سرمایه زیادی صرف تولید محتوا کرده و میزان زیادی مخاطب و کاربر دارند. این مسئله کار را برای شما دشوار میکند ولی غیر ممکن نیست.

اگر قصد گول زدن و دستکاری کردن گوگل را دارید مطمئن باشید که صدمه خواهید خورد. هر چیز با ارزشی تنها با تلاش زیاد و صرف وقت به دست می آید و این اصل در سئو هم صدق میکند.

در نتیجه :

۱- به وب سایت خود از دید یک کاربر نگاه کنید نه از دید خودتان.

۲- محتوای خوب تولید کنید، آن را تبلیغ کنید و ترافیک سایتتان را بالا ببرید.

برگرفته از سایت webone

درباره نویسنده

مدیریت علاقه دارم در زمینه آموزش های مباحث کامپیوتری و نرم افزاری هر دانش و تجربه ای دارم با کاربران عزیز به اشتراک بزارم... ♥
منتظر نظرات خوب شما هستیم!

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد

    • سلام , مهمان