آموزش برنامه نویسیزبان های برنامه نویسی

زبانهای برنامه نویسی دلخواه مان را چگونه انتخاب کنیم؟

در طول یک پروژه با زبانهای برنامه نویسی موجود، توسعه دهنده نرم افزار باید انتخاب های مختلفی را انجام دهد.گاهی اوقات این موضوع شامل حل مسئله ای منحصر به فرد به یک فضای خاص و یا یک مسئله با معماری خاص است. در حالت های دیگر این بحث مربوط به یک زبان است که بهترین نوع خود برای کار ما است. که در واقع می توان گفت این یکی از مهمترین قطعات یک پروژه است.

در بسیاری از موارد، زبانهای برنامه نویسی به مشکلی برخواهند خورد که زبان های دیگر رقیب آنها بهتر می توانند آن مسئله را با راه حل بهتری انجام دهند.
در این مطلب قصد داریم تا نگاهی مختصر و مفید به بخش های کسب و کار بزرگ رسته های شغلی و بهترین زبانهای برنامه نویسی مورد نظر آنها بپردازیم، پس در این مورد همراه کدنویسی به زبان ساده باشید.

برای پیمودن مسیر،باید روش پیمودن و ابزارهای لازم را بدانیم،برنامه نویسی نیز همینطور است.

زبانهای برنامه نویسی دلخواه مان را چگونه انتخاب کنیم؟ | کدنویسی به زبان ساده - youcode.ir

انتخاب زبانهای برنامه نویسی براساس نیازمان

بخش مالی و اقتصادی 

بخش مالی یکی از بخش هایی است که از تعدای زبانهای برنامه برنامه نویسی مختلف سود می برد. یکی از ویژگی های کلیدی برای محاسبات ویژگی های برنامه نویسی تابعی است. در هنگام پردازش ریاضی براساس محاسبات مالی، بخش های مربوط به توابع محاسبانی زبانهای برنامه نویسی عملکرد اساسی دارند.به همین خاطر است که زبان های کلیدی در بخش مالی مانند Scala کاربرد ویژه ای دارند.

یکی دیگر از کلید های اساسی در بخش مالی نیز زبانهای برنامه نویسی است که از بخش های شی گرا با الگوهای قوی معماری توسط بسیاری از متخصصان و برنامه نویسان زبانهای برنامه نویسی مورد حمایت قرار می گیرد. این خود دلیلی بر این است که چرا اکثر موسسات اقتصادی و مالی برنامه های تحت کار خود را با زبانهای سی شارپ و جاوا ایجاد کرده اند.این زبان ها ارائه دهنده بخش های مختلف کاربردی هستند که دیگر زبان ها از انجام آن محروم هستند.

بهترین زبان ها در این بخش : سی شارپ (#C)،جاوا (Java) و اسکالا (Scala)

 بخش رسانه ها، تبلیغات و طراحی

رسانه ها،تبلیغات و طراحی ها نیاز به طرح هایی براساس خلاقیت در کار است، که در این مسیر زبانهای برنامه نویسی وجود دارند که می توانند به تقاضای بالای این بخش بپردازند. بهترین انتخاب در این بخش استفاده از زبان های اسکریپت نویسی می باشد که به صورت پویا عمل می کند و دارای حداقل خط کد در برابر بیشترین عملکرد و کارایی می باشد.در این بهش الگو ها و عناصر کدنویسی اهمیت کمتری دارند زبان هایی مانند روبی، پی اچ پی و جاوا اسکریپت کلید اصلی برای ایجاد این دسته برنامه ها می باشد.

در سال های اخیر با ظهور بیشتر تکنولوژی تلفن ها و اسمارت فون های هوشمند و تبدیل شدن آنها به رسانه ای برجسته، تحقیقات و فعالیت های متمرکز تری در این حوزه و پلتفرم انجام شده است. به خصوص در سازمان ها و شرکت های طراحی این امر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.از این دست زبان ها می توان به زبان جاوا برای سسیستم عامل اندروید و زبان شی گرا C برای سیستم عامل iOS که دارای محصولاتی مانند iPad,iPhone و iPod است نام برد.

بهترین زبان ها در این بخش : رابی (Ruby)،پی اچ پی (PHP)،جاوا اسکریپت (JavaScript)،جاوا (Java) و سی (C)

 بخش اپلیکیشن های سازمانی بزرگ و سیستم های عامل

در شرکت ها و سازمان های که پرچم دار محصولات، مبتنی بر الگو، در مقیاس بزرگ و با سیستم های حجیم هستند که اغلب کار در مجموعه های برنامه نویسی آنها دارای پیچیدگی و سطح بندی می باشد نیاز به طراحی لایه معماری بیشتر است. که این خصیصه در زبان هایی مانند جاوا و سی شارپ بیشتر نمایان است.همراه با یک اکوسیستم بزرگ از سرور ها و فریمورک های پشتیبانی کننده می توان این دو زبان ذکر شده را برای شیوه های کار در مقیاس سازمانی و توسعه دهندگی مناسب دانست.

بهترین زبان ها در این بخش : سی شارپ (#C) و جاوا (Java)

 بخش شرکت های نرم افزاری کوچک

بخش کسب و کارهای کوچک دارای چهره ای خشن هستند. آنها به طور مداوم سطح محور،قابل تغییر و انطباق پذیر هستند تا بتوانند به حیات خود ادامه دهند. اغلب این شرکت ها دارای بودجه اندک هستند. شرکت های کوچک نرم افزاری در برنامه ها و طراحی های خود باید بر روی اپلیکشن ها بیشتر تمرکز کنند تا بتوانند به موفقیت دست یابند.

به  همین خاطر است که شرکت های کوچک بیشتر بر روی اپلیکیشن هایی کار میکنند که سرعت در انجام کار آنها از درجه اهمیت بیشتری برخوردارد. به همین خاطر نیز در این شرکت ها بیشتر افراد تک محور بوده و در اصل به نوعی هکر خود ساخته می باشند.

در این بین زبانی مانند Ruby خود در این شرکت ها ایجاد شد که در مقابل زبان هایی مانند Rails و Sinatra به وجود آمد. علاوه بر این نیز زبان اسکریپتی PHP وجود دارد که فریمورک های زیادی را پشتیبانی می کند که دارای دقت و سرعت عملکرد بالایی هستند.

حتی به تازگی زبان جاوا اسکریپت پا به عرصه جدیدی به نام Node.js گذاشته است. منظور از تکنولوژی Node.js این است که برنامه ای در سمت سرور است که اجازه می دهد تا توسعه دهندگان برای ساخت برنامه های کاربردی وب به طور کامل به جاوا اسکریپت نویسی بپردازند. علاوه بر تمام ویژگی های این زبان ها ،برنامه نویسان متعهد در سراسر جهان وجود دارند که بر روی پروژه های مانند: روبی،PHP و جاوا اسکریپت مشغول کار هستند.

بهترین زبان ها در این بخش : رابی (Ruby)،پی اچ پی (PHP) و جاوا اسکریپت (JavaScript)

 بخش تحقیق،توسعه و راهبرد علمی

در بخش علمی و دانشگاهی ما نیاز به زبانهای برنامه نویسی داریم که بتوانند از محاسباتی دقیق،اعلام سریع و تمرکز بر پیاده سازی پشتیبانی کنند.در جوامع دانشگاهی و علمی اغلب از زبانهایی مانند Scala استفاده می کنند و همچنین از زبان ++C برای پردازش های سنگین تر و حتی از زبان هایی مانند Erlang و Python برای انجام دادن وظایف محول شده در پروژه. از آنجا که در این بخش نیاز به تمرکز بیشتر بر نتایج حاصل شده در پروژه بیشتر احساس می شود، زبانهای برنامه نویسی یاد شده بیشتر در این مورد موفق بوده اند.

بهترین زبان ها در این بخش : اسکالا (Scala)، سی پلاس پلاس (++C)، ایرلنگ (Erlang) و پایتون (Python)

شما چطور فکر می کنید، کدام یک از زبانهای برنامه نویسی فوق برای شما مفیدتر هستند؟

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
نمایش بیشتر

مطالب مرتبط

اشتراک در
باخبرم کن
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x