آموزش سئو و بهینه سازیآموزش های طراحی وبسایت

انواع الگوریتم های جستجوی وبسایت گوگل

همانطور که در مطلب قبلی با عنوان الگوریتم های گوگل و سئو بهینه وب سایت مشاهده کردیم با نوع کار این الگوریتم ها آشنا شدیم و می خواهیم اینبار با انواع الگوریتم های گوگل برای جستجوی وب سایت ها آشنا شویم. شاید در ابتدا برای شما این جمله کمی عجیب باشد اما باید بگوییم نامگذاری انواع الگوریتم های جدید گوگل با نام های حیوانات باعث شده تا یک باغ وحش از انواع الگوریتم های مختلف را برای بهینه سازی یک وب سایت مدنظر قرار دهیم.

انواع الگوریتم های جستجوی گوگل

انواع الگوریتم های گوگل شامل : پاندا، پنگوئن و مرغ مگس خوار تا به امروز تنها حیوانات باغ وحش هستند و با توجه به ادامه این روند بدیهی است در آینده حیوانات دیگری نیز به آن اضافه شود. البته جدیدا صحبت از الگوریتم جدیدی نیز مطرح شده است که کبوتر نام دارد اما با توجه به تازگی آن در مقاله ی دیگری به طور مفصل تر در کدنویسی به زبان ساده به آن خواهیم پرداخت.

آشنایی با انواع الگوریتم ها امروزه برای هر شخصی که یک وب سایت دارد یک ضرورت تلقی می شود، زیرا اگر قوانین پاندا یا پنگوئن و یا مرغ مگس خوار را رعایت نکنید به زودی توسط این حیوانات از دنیای وب محو خواهید شد.

الگوریتم گوگل پاندا

نام الگوریتم جدید شرکت گوگل در رتبه بندی صفحات است که برای اولین بار در فوریه ۲۰۱۱ آغاز به کار کرد. این الگوریتم نتایج جستجو را تا حدی تغییر داده و به شدت با متن های کپی شده و کم ارزش مبارزه می کند.انواع الگوریتم های جستجوی وبسایت گوگل | کدنویسی به زبان ساده - youcode.ir

در فروردین ماه ۱۳۹۱ بود که تاثیرات این الگوریتم روی زبان فارسی توسط مدیران سایت های ایرانی نیز مشاهده شد و این موضوع باعث گردید سایتهایی که متن دیگر سایت ها را کپی می کردند در نتایج گوگل به شدت افت کنند یا حذف شوند.

الگوریتم گوگل پنگوئن

گوگل پنگوئن الگوریتم جدید گوگل است که در تاریخ آوریل سال ۲۰۱۲ منتشر شد. هدف از این الگوریتم جدید برخورد با وبسایت هایی می باشد که در آنها اصولی که گوگل به آنها اعتقاد دارد رعایت نشده است.

الگوریتم های گوگل و سئو بهینه وب سایت | کدنویسی به زبان ساده - Youcode.ir

این الگوریتم موجب شد تا بسیاری از وب سایتهای مطرح دنیا که به صورت نامتعارف در صفحات نخست گوگل بودند را پیدا کند و به رده های پایین بکشاند لازم به ذکر است که بسیاری از این وب سایتها خوب بودند ولی به دلیل تبادل لینک نادرست با وب سایتهای کم اهمیت رتبه خود را از دست دادند یا به عنوان اسپم شناخته شده اند.

چگونه با الگوریتم پنگوئن گوگل دوست شویم؟!

۱- قوانین گوگل را بشناسید و همیشه بروز باشید.

۲- سعی کنید محتوای خود را ارزشمند و مفید کنید.

۳- از تبادل لینکهای نادرست و مشکوک دوری کنید.

۴- اگر نمی توانید لینک سازی صحیح انجام دهید از متخصصان سئو کمک بگیرید.

۵- روی وب سایت خود وقت بگذارید و فکر بهبود موقعیت آن باشید.

۶- سعی کنید وب سایت خود را برای کاربران بهینه کنید نه برای موتورهای جستجو

۷- از خرید لینک های تبلیغاتی نامناسب دوری کنید.

۸- در مورد انواع الگوریتم های موجود بیشتر تحقیق کنید و حساسیت آنها را بدانید.

عواملی که باعث می شود از الگوریتم پنگوئن نمره منفی بگیرید :

۱- تبادل لینک با سایتهای مختلف که دارای لینک خروجی زیاد هستند.

۲- لینکهای خروجی زیاد به سایت های دیگر و ارائه بک لینک به سایتهای مختلف

۳- ایجاد هرگونه کمپین لینک خلاف و غیرمعمول برای افزایش رتبه سایت

الگوریتم گوگل مرغ مگس خوار

مرغ مگس خوار بر خلاف دو الگوریتم قبلی یک افزونه ضد اسپم نیست بلکه افزونه ای برای تجزیه و تحلیل عباراتی است که کاربران آنها را جستجو می کنند. گوگل با این کار می تواند نتایج بهتری را به کاربران نمایش دهد. در واقع الگوریتم جدید گوگل تاثیری در نتایج رتبه بندی به طور مستقیم ندارد و صرفا عباراتی را که کاربر جستجو کرده را بررسی می کند و براساس خواسته های کاربران سعی می کند بهترین نتیجه را نمایش دهد.

انواع الگوریتم های جستجوی وبسایت گوگل | کدنویسی به زبان ساده - youcode.ir

اما خوب اگر این الگوریتم در نتایج وب سایت تاثیر گذار است پس دیگر نیازی نیست ما برای بهبود سایت مان در این مورد اقدامی انجام دهیم؟

موضوع به همین سادگی هم نیست، مرغ مگس خوار به شدت به بررسی نیازهای کاربران و مواردی که جستجو می کنند اهمیت می دهد، اگر شما هم به این موضوع اهمیت بدهید قطعا توسط مرغ مگس خوار به کاربران بیشتری در گوگل پیشنهاد داده خواهید شد.

این الگوریتم توجه ویژه گوگل به نیاز کاربران و عبارات جستجو شده را نشان می دهد. شما نیز می توانید با تحلیل عباراتی که کاربران سایت شما به دنبال آن هستند مطالب مفیدتری تولید کنید و محتوای خود را طبق عباراتی که مخاطبین شما به دنبال آن هستند تولید نمایید.

شما می توانید با رعایت نکات گفته شده در این مقاله در ابتدا وب سایت خود را بهبود بخشید و بعد از طریق ابزار وبمستر گوگل برای وب سایت خودتان درخواست تجدید نظر بدهید، گوگل بعد از مدتی مجدد سایت شما را بررسی نموده و در صورتی که واقعا تغییرات جدید مطابق با اصول سئو باشد، مجدد شما را به جایگاه قبلی بازخواهد گرداند.

در نهایت اگر وب سایت شما توسط گوگل و انواع الگوریتم های آن مورد حمله قرار گرفته و افت شدیدی داشته باز هم برای بازگشت به جایگاه قبلی راهی وجود دارد.

با انواع الگوریتم های گوگل نیز آشنا شدید و نوع برخورد آنها با وب سایت های اینترنتی بیشتر یاد گرفتید، در ادامه این مقالات می خواهیم راه های بیشتری را برای موفقیت در سئوی سایت خودتان به شما پیشنهاد دهیم تا سایت موفق تری داشته باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
نمایش بیشتر

مطالب مرتبط

اشتراک در
باخبرم کن
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x