بررسی و معرفی

راهنمای سایز پست اینستا + آموزش تولید محتوا برای اینستاگرام

آشنایی با انواع سایزها و نسبت ایده آل برای پست های اینستاگرامی

شاید شنیده باشید که برای کامل‌تر کردن ظاهر یک اثر هنری، قاب کردن آن بسیار مهم است. البته هر قابی مناسب نیست و باید ابعاد خاصی داشته باشد تا بتواند به درستی زیبایی اثر هنری را به نمایش بگذارد. اینستاگرام نیز به عنوان یک پلتفرم برای به اشتراک گذاری عکس از مفهومی مشابه برای حفظ جنبه زیبایی‌شناختی پست‌ها پیروی می‌کند و به همین دلیل ابعاد خاصی برای پست ها قرار داده است. امروزه دوران محدود شدن به نسبت تصویر 1:1 در اینستاگرام که به مربع سنتی نیز معروف است، گذشته است. اکنون می توانید به صورت افقی و عمودی عکس، ویدیو و ریلز منتشر کنید. مدتی قبل IGTV نیز برای ویدیوهای افقی مطرح بود که در آپدیت های جدید اینستاگرام به نوعی حذف شد. استفاده از تصاویر با کیفیت و آگاهی از نسبت ابعاد ایده آل و سایز پست اینستا برای برجسته کردن محتوا و برند شما کلیدی است. در این مقاله به بررسی هر آنچه که در مورد اندازه و ابعاد اینستاگرام نیاز دارید، پرداخته ایم.

راهنمای سایز پست اینستا + آموزش تولید محتوا برای اینستاگرام

نسبت ابعاد و سایز پست اینستا چقدر است؟

به طور کلی در مورد سایز پست اینستا دو نکته حائز اهمیت است و باید به آن توجه کنید: نسبت ابعاد و اندازه.

نسبت ابعاد تصویر در واقع نسبت عرض به ارتفاع آن است و همان‌طور که از نامش نیز مشخص است به عنوان یک نسبت بیان می شود. به عنوان مثال برای عکس های مربعی نسبت ابعاد 1:1 گفته می شود که عدد اول از سمت چپ همیشه عرض ویدیو را نشان می دهد و عدد دوم ارتفاع را نشان می‌دهد.

راهنمای سایز پست اینستا + آموزش تولید محتوا برای اینستاگرام

اندازه یا سایز نیز که به عنوان وضوح تصویر نیز شناخته می شود، تعداد پیکسل هایی است که عرض و ارتفاع یک تصویر را تشکیل می دهند و به صورت دو عدد بیان می شود مانند 1080 x 1080 پیکسل.

هنگامی که اینستاگرام در سال 2010 راه‌اندازی شد، به خاطر عکس های مربعی، مشهور بود. با این حال، در سال 2015، در کنار تصاویر مربعی، اینستاگرام تصاویر افقی و تصاویر عمودی را نیز اضافه کرد. به طور خلاصه سه نسبت سایز پست اینستا وجود دارد:

  • نسبت تصویر 1:1 برای پست‌های عکس و ویدیوی مربعی
  • نسبت تصویر 1.91:1 برای عکس و ویدیوی منظره و افقی که مانند نسبت تصویر کاور فیس بوک است.
  • نسبت تصویر 4:5 برای عکس و فیلم پرتره و عمودی.

امروزه بسیاری به دنبال کسب درآمد از اینستاگرام هستند، فرادرس کسب درآمد از اینستاگرام را توسط اساتید مجرب به شما آموزش می‌دهد که می توانید با بهره گیری از آن فروش خودتان را در فضای مجازی و اینستاگرام شروع کنید.

سایز پست اینستا برای عکس

سایز پست اینستا، چه برای ویدیو و چه برای عکس، از ریشه های اصلی این برنامه که به صورت ساختار مربعی بود، هنوز هم پیروی می کند و اندازه تصویر برای پست ها مربعی 1080 در 1080 پیکسل است. استفاده از تصاویر 1080 x 1080 پیکسل کمک می کند که کیفیت اصلی حفظ شود. پایبندی به دستورالعمل های اینستاگرام برای حفظ نسبت ابعاد و اندازه به شما کمک می کند از برش ناخواسته جلوگیری کنید و کیفیت تصاویر خود را نگه دارید.

سایز عکس پروفایل اینستاگرام

اندازه عکس پروفایل ایده آل: 320 x 320 پیکسل، نسبت تصویر 1:1.

بیو اینستاگرام شما به کاربران دیگر کمک می کند تا بتوانند سریع با برند شما آشنا شوند. هنگام انتخاب رزولوشن برای عکس پروفایل خود، مطمئن شوید که حداقل 320 x 320 پیکسل را انتخاب کنید. با این حال، اندازه تصویر نمایش داده شده 110 در 110 پیکسل است.

سایز عکس مربع اینستاگرام

سایز عکس مربع ایده آل: 1080 x 1080 پیکسل. نسبت تصویر 1:1

عکس‌های مربعی، هنوز هم محبوب هستند، به ویژه به خاطر اینکه در پروفایل گرید هم عکس ها و یا کاورهای ویدیو به صورت مربعی نمایش داده می شوند. همچنین معمولاً ویرایش آن‌ها بسیار آسان است. عملکرد برش خودکار اینستاگرام باعث می شود اندازه ها و ابعاد مربعی مناسب را به دست آورید.

سعی کنید اندازه عکس های خود را بین 320 در 320 پیکسل و 1080 در 1080 پیکسل قرار دهید. آپلود عکس های بالاتر یا پایین تر از این پارامترها ممکن است باعث تار شدن و پیکسل شدن تصاویر شما شود.

اگر با فشرده سازی‌های عکس توسط دستگاه همراه خود مشکل دارید، از دسکتاپ خود استفاده کنید. ممکن است با نسخه وب اینستاگرام شانس بیشتری داشته باشید زیرا بهتر از برنامه تلفن همراه کیفیت عکس را حفظ می کند.

راهنمای سایز پست اینستا + آموزش تولید محتوا برای اینستاگرام

سایز عکس پرتره یا عمودی اینستاگرام

اندازه عکس عمودی ایده آل: 1350 x 1080 پیکسل، نسبت تصویر 4:5.

استفاده از نسبت سایز عمودی اینستا برای به اشتراک گذاری عکس های پرتره یکی دیگر از راه های پست گذاشتن است که می توان تصویری که به صورت عمودی گرفته شده را بدون برش دادن و به صورت کامل در اینستاگرام بارگذاری کرد. همچنین ویرایش آنها بسیار آسان است. به سادگی هنگام به اشتراک گذاری عکس از گوشه سمت چپ بر روی گزینه اندازه کامل اینستاگرام (بزرگنمایی) برای تنظیم خودکار عکس خود در یک پست عمودی استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که اندازه و نسبت ابعادی که گفته شد رعایت کرده اید زیرا در غیر این صورت، از شما خواسته می شود که بخشی از عکس خود را برش دهید تا مناسب باشد.

همچنین برای جلوگیری از فشرده‌سازی خودکار، زولوشن 1080 در 1350 پیکسل را نیز رعایت کنید.

سایز عکس منظره یا افقی اینستاگرام

اندازه عکس منظره ایده آل: 566 x 1080 پیکسل، نسبت تصویر 1.91:1.

برای عکس‌های گروهی و عکس‌های منظره که معمولا به صورت افقی گرفته می شوند، رعایت این ابعاد به شما اجازه می دهند که عکس‌ها را در اندازه کامل بتوانید در اینستاگرام آپلود کنید. با این حال، گرفتن ابعاد افقی مناسب عکس می تواند کمی چالش برانگیز باشد. این به این دلیل است که نسبت تصویر ایده آل 1.91:1 است.

اگر نسبت تصویر را به درستی رعایت کنید، عکس افقی شما به زیبایی و بدون حاشیه در اینستاگرام نمایش داده می شود. (اینستاگرام به طور خودکار یک حاشیه به تصاویری که با ابعاد صحیح مناسب نیستند اضافه می کند.) به عنوان یک نکته، توصیه می شود که جزئیات مهم عکس را در مرکز نگه دارید، زیرا در پروفایل گرید شما، به صورت برش داده شده نمایان می‌شود.

سایز پست اینستا برای ویدیو

اگر استفاده از پست ویدیویی را برای ارتباط و تعامل بیشتر با فالوورهای خود ترجیح می‌دهید، همچنین می‌خواهید از اندازه و ابعاد صحیح استفاده کنید. مشابه عکس‌ها، می‌توانید ویدیوها را به صورت مربعی، افقی و عمودی انتخاب کنید. ابعاد ایده آل برای هر کدام عبارت‌اند از:

مربع: 1080 x 1080 پیکسل، نسبت تصویر 1:1

پرتره یا عمودی: 1350 x 1080 پیکسل، نسبت تصویر 4:5

منظره یا افقی: 608 x 1080 پیکسل، نسبت تصویر 16:9

راهنمای سایز پست اینستا + آموزش تولید محتوا برای اینستاگرام

سایز استوری و ریلز اینستا

اندازه ایده آل استوری و ریلز اینستاگرام: 1920 x 1080 پیکسل، نسبت تصویر 9:16.

از آپلود متن و عکس گرفته تا آپلود فیلم و گذاشتن نظرسنجی، استوری اینستاگرام ابزاری عالی برای ارتباط بهتر فالوورها با برند شما است. به خصوص که بیش از 500 میلیون کاربر اینستاگرام روزانه استوری ‌ها را تماشا می کنند. وقتی نوبت به سایز استوری اینستا می‌شود، می‌توانید از عکس‌ها و ویدیوهای عمودی استفاده کنید. در واقع آن‌ها همان چیزی هستند که اینستاگرام در ابتدا برای استوری ها در نظر گرفته بود. همچنین می‌توانید از اندازه‌های منظره یا افقی استفاده کنید، اما به صورت تمام صفحه نشان داده نمی شوند توجه داشته باشید تصاویر بصری که تمام صفحه هستند، توجه بیشتری جلب می‌کنند.

سایز استوری اینستاگرام 1920 x 1080 پیکسل است و نسبت تصویر ایده آل آن 9:16 است. حداقل عرض برای استوری اینستاگرام 500 پیکسل است. اگر می خواهید ویدیویی را استوری کنید، می توانید همان ابعاد 1080 در 1920 را انتخاب کنید اماحجم فایل را زیر 4 گیگابایت نگه دارید.

به خاطر داشته باشید که می توانید ویدیوهای 15 ثانیه ای را در استوری ها به اشتراک بگذارید. هرچند در آپدیت جدید اینستاگرام ویدیوهای تا یک دقیقه نیز برای برخی کاربران فعال شده است. دو نکته قابل توجه برای ریلز اینستاگرام وجود دارد. یک اینکه پیش نمایش ریلز اینستاگرام در فید شما با اندازه پرتره 4:5 نشان داده می شود و عنوان ریلز در گوشه پایین ویدیو نمایش داده می شود.

چگونه در اینستاگرام عکس افقی (منظره) یا عمودی (پرتره) انتخاب کنیم؟

اینستاگرام به کاربران این امکان را می‌دهد تا عکس‌های افقی و عمودی را برای نمایش بهترین لحظات زندگی خود در حساب کاربری خود آپلود کنند؛ و کاربران می توانند نسبت به عکسی که گرفته اند هریک از این حالات را انتخاب کنند. برای انتخاب هر یک از گزینه ها، برنامه اینستاگرام را باز کنید و روی نماد مثبت ضربه بزنید تا یک تصویر آپلود شود. روی نماد برش در سمت چپ صفحه ضربه بزنید تا از یک قاب مربعی به یک تصویر پرتره یا افقی اینستاگرام بروید. قبل از انتخاب Next، تصویر را تنظیم کنید، یک فیلتر انتخاب کنید یا تصویر خود را ویرایش کنید، قبل از آپلود عکس، زیرنویس و هشتگ خود را اضافه کنید.

راهنمای سایز پست اینستا + آموزش تولید محتوا برای اینستاگرام

چگونه اندازه پست های اینستاگرام را تغییر دهیم؟

راه آسان‌تر برای تغییر اندازه تصویر قبل از آپلود عکس و ویدیو در اینستاگرام، استفاده از برنامه‌های ویرایش ویدیو و عکس است. برنامه های رایگانی که هم برای iOS و هم برای اندروید وجود دارند مانند:

  • Canva
  • PicsArt
  • PhotoDirector
  • Pixlr
  • Snapseed

می‌توانید اندازه ویدیوهای اینستاگرام خود را با استفاده از برنامه‌هایی مانند Canva، CapCut یا Inshot تغییر دهید.

چرا اندازه پست اینستاگرام اینقدر مهم است؟

1. کیفیت بصری را بهبود می بخشد

باید سایز پست اینستا با ابعاد گوشی‌های تلفن همراه و دستگاه های دیگر تناسب داشته باشد تا بتواند تاثیرگذار باشد و در یک لحظه بدون از دست دادن جزئیات، اطلاعات لازم منتقل شود. اگر اندازه صحیح تصاویر را انتخاب نکنید، ممکن است پست اینستاگرام به درستی در نمایه شما نمایش داده نشود که می تواند منجر به عدم درک پیام توسط کاربران شود.

2. برای جلوگیری از برش داده شدن

این مورد اصلی ترین دلیل اهمیت توجه به سایز پست اینستا است. هنگام آپلود یک تصویر، ممکن است متوجه شده باشید که اگر سایزها رعایت نشده باشد برش داده شده است و در موارد خاص، می تواند آسیب زیادی به مفهوم ویدیو یا عکس شما و پیامی که قصد ارسال آن را دارید، وارد کند.

3. مطمئن می‌شوید که متن شما به صورت مناسب نمایش داده می‌شود

اگر متنی را می‌خواهید در یک پست اینستاگرام قرار دهید و دوست دارید که تمام آن توسط افراد دیده شود، مطمئن شوید که سایز درست پست را رعایت کرده اید. اگر از اندازه صحیح تصویر برای پست اینستاگرام خود استفاده نکنید، ممکن است در حین بریده شدن تصویر توسط اینستاگرام، چند کلمه از قلم بیافتند؛ به عبارت دیگر، ممکن است لازم باشد تصویر را کوچک تر کنید تا آن را به اندازه ای کاهش دهید که بدون از دست دادن هیچ کلمه یا حرفی نمایش داده شود. بهتر است برای متن از سایز مربعی استفاده کنید چراکه به هر حال عکس شما در هر سایزی که باشد در پروفایل گرید به صورت مربعی نشان داده می شود و اگر متن شما در این مربع جای نگیرد ظاهر پروفایل گرید شما را زشت می‌کند.

4. برای دست نخورده نگه داشتن لوگو و سایر عناصر طراحی

مانند متن، می توانید لوگو یا عناصر اضافی خود را در پست اینستاگرام خود قرار دهید. هنگام ایجاد پست خود، باید مطمئن شوید که لوگو روی تصویر شما را نمی پوشاند؛ بنابراین، داشتن ایده ای از اندازه مناسب پست اینستاگرام می تواند به شما در ایجاد تصویر عالی و قرار دادن لوگو و سایر عناصر برند خود در جای مناسب کمک کند.

سخن آخر در مورد سایز پست اینستا

اینستاگرام کاربران را تشویق می کند تا یک عکس عمودی یا افقی در اینستاگرام ارسال کنند تا لحظات مختلفی را که در زندگی خود ثبت کرده اند در اندازه های مختلف و مناسب به نمایش بگذارند. چه برای یک حساب شخصی یا بخشی از استراتژی های بازاریابی کسب و کار شما، دانستن نسبت ابعاد اینستاگرام بسیار مهم است، به خصوص اگر می خواهید تصاویر غیر مربعی ارسال کنید. برای تجربه کاربری بهتر و حفظ کیفیت بالای محتوای خود، در استفاده از نسبت های مختلف در اکانت اینستاگرام خود تردید نکنید. اگر می‌خواهید به صورت تاثیر گذار تولید محتوا کنید و فروش و برند خود را ارتقا دهید، فرادرس آموزش های کاربردی و حرفه ای استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام را به صورت آنلاین در اختیار شما قرار داده است که می توانید از آن بهره ببرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
نمایش بیشتر

مطالب مرتبط

اشتراک در
باخبرم کن
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x