اخبار فناوری اطلاعات

مایکروسافت و سیانوژن در کنار هم برضد اندروید!

به گزارش یو کد ؛ مایکروسافت با سرمایه گذاری که در رقابت با اندروید در پیش گرفته می خواهد از رقیب آن یعنی سیانوژن وارد میدان رقابت و هدف گرفتن اندروید گوگل شود. گروه Cyanogen با افزودن امکانات زیاد و قابلیت شخصی‌سازی به رام‌های خود تحت عنوان CyanogenMod که به اختصار CM نامیده می‌شود برای گوشی‌های اندرویدی رام های مختلفی منتشر کردند.

مایکروسافت و سیانوژن در کنار هم برضد اندروید!

مایکروسافت و سیانوژن در کنام هم!

البته مدت ها بود شایعه همکاری شرکت مایکروسافت با سیانوژن به گوش می رسید، حتی یکی از دروغ های اول آوریل نیز به همین مساله اشاره می کرد. گویا قرار است این شایعه سرانجام به واقعیت تبدیل شود، زیرا شرکت سیانوژن که سیستم عامل اختصاصی به همین نام را توسعه داده، به طور رسمی اعلام کرده قرار است تمام سرویس ها و نرم افزارهای مایکروسافت را روی سیستم عامل خود اجرا کند.

براساس این همکاری سرویس هایی مانند مایکروسافت آفیس،بینگ،اسکایپ،وان درایو،وان نوت و سرویس ایمیل اوت لوک از پایان سال میلادی بر روی سیستم عامل سیانوژن قابل استفاده توسط کاربران خواهد بود.

سیانوژن که یک سیستم عامل بر مبنای اندروید است توانسته با رام های اختصاصی خود محبوبیت زیادی پیدا کند و درصدی از کاربران تلفن های هوشمند را به خود جلب کند. مایکروسافت که پیش از این نیز با تولید کننده های اندرویدی دیگری مثل سامسونگ همکاری های مشابهی داشته، تصمیم دارد با این روش محبوبیت خود نزد کاربرانش را بیشتر از پیش کند. نکته جالب این است که سیانوژن به عنوان محبوبترین رام کاستوم اندروید، پیش از این نیز نظر گوگل را به خود جلب کرده بود و مدیران این شرکت تلاش خود را برای خرید آن به کار بسته بودند، اما موفقبه این کار نشدند.

این را باید بدانیم که شرکت گوگل برای لایسنس اندروید از شرکت‌ و سازمان های تولیدکننده مبلغی دریافت نمی‌کند و درآمد خود از اندروید را بیشتر از راه امکاناتی مانند گوگل پلی، جیمیل، کروم و سایر سروریس های گوگلی کسب می‌کند. مایکروسافت با این ترفند قادر خواهد بود تا اوضاع را به نفع خود تغییر داده و اسب تروجانی وارد گوشی‌های اندرویدی کند.

باید دید که رقابت زوج مایکروسافت و سیانوژن با اندروید گوگل به کجا خواهد رسید و کدام یک از آنها می توانند نظر کاربران را به سوی خود بیشتر جلب کنند و در بازار پر سود تلفن های هوشمند و تبلت ها موفق تر ظاهر شوند.

 منبع :  سایت کدنویسی به زبان ساده

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
نمایش بیشتر

مطالب مرتبط

اشتراک در
باخبرم کن
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x