آموزش سئو و بهینه سازیآموزش های طراحی وبسایت

نکات مهم بهینه سازی جستجوی سایت

در انجام طراحی وب سایت نیز نحوه ارتباط صفحات و سیستم جستجوی سایت (Navigation) به دلایلی همچون راهنمایی صحیح بازدید کنندگان از وب سایت برای یافتن اطلاعات لازم، قابلیت ایندکس در موتورهای جستجو و … از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سیستم جستجوی سایت ثابت

از سیستم ناوبری و جستجوی سایت به گونه ای استفاده کنید که با تغییر از صفحه ای به صفحه دیگر منوها تغییری نکنند و فقط درصورت لزوم اقدام به تغییر در سیستم ناوبری وب سایت کنید. در صورت تغییر این سیستم از صفحه ای به صفحه دیگر بازدیدکنندگان از وب سایت دچار سردرگرمی می شوند و نمی توانند اطلاعات مورد نیاز خود را در کوتاهترین زمان ممکن بیابند.

دسته بندی ها را با اشکال معرفی کنید

در ایجاد وب سایت باید دسته ها و زیر دسته ها به وضوح قابل مشاهده باشند که کار جستجوی سایت براحتی انجام شود.

قابلیت کلید در تمامی اجزا سیستم ناوبری فعال باشد

هریک از اجزا موجود در سیستم ناوبری و جستجوی سایت باید قابلیت کلیک شدن را دارا باشند. حتی اگر از منوهای کرکره ای استفاده می شود باید دسته ها و زیر دسته های موجود در منو، هردو به صفحه مورد نظر لینک شوند.

نکات مهم بهینه سازی جستجو در سایت | کدنویسی به زبان ساده - Youcode.ir

از عناوین دقیق در سیستم ناوبری استفاده نمایید

در سیستم ناوبری وب سایت ها که شامل منوها و لینک ها می شوند عناوین واضح و دقیقی انتخاب نمایید به نحوی که بازدید کننده قبل از ورود به صفحه مقصد پیش زمینه ای از اطلاعات موجود در صفحه داشته باشد. در صورت عدم تعیین عناوین واضح و دقیق، امکان ترک وب سایت از سوی بازدیدکنندگان افزایش می یابد.

از خصوصیت ALT استفاده کنید

در صورت استفاده از تصاویر در سیستم ناوبری وب سایت ها حتما از خصوصیت ALT در تگ تصاویر استفاده کنید تا در صورت عدم بارگذاری تصاویر به طور صحیح، نوشته های جایگزین به نمایش درآیند.

کلمات کلیدی و خصوصیات آنها در سئو سایت | کدنویسی به زبان ساده - youcode.ir

اطمینان از کارکرد صحیح سیستم ناوبری

در صورتی که برای وب سایت خود سیستم جستجوی داخلی ایجاد کرده اید از عملکرد صحیح آن مطمئن شوید. سعی کنید در صورتی که موردی به عنوان نتیجه جستجو یافته نشد پس از ذکر عنوان : “موردی برای جستجو یافته نشد” موارد مشابه به عبارت جستجوی سایت برای بازدیدکنندگان پیشنهاد شود.

با نکات کلیدی و مهم در مورد جستجوی سایت و سیستم ناوبری آشنا شدید، می خواهیم در ادامه این مباحث نکات مهم و کلیدی از سئو و بهینه سازی وب سایتتان را آموزش دهیم.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
نمایش بیشتر

مطالب مرتبط

اشتراک در
باخبرم کن
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x