سیستم عامل اندروید

ویژگی های خاص سیستم عامل اندروید به زبان ساده

در این پست می خواهیم درباره ی ویژگی های خاص سیستم عامل اندروید می خواهیم با شما صحبت کنیم…

متن باز بودن نرم افزار :

یک نرم افزار متن باز مبتنی بر لینوکس است و بدون پرداخت هیچ هزینه ای می توان آنرا دستکاری نمود. یک نرم افزار مبتنی بر مولفه است که کار برنامه نویسی را بسیار راحت تر می کند.

ویژگی های خاص سیستم عامل اندروید

پشتیبانی از بانک SQLite :

پشتیبانی از SQLite برای ذخیره داده ها که امکانات بسیار مفیدی را برای برنامه نویس فراهم می کند.

ویژگی های خاص سیستم عامل اندروید

پشتیبانی آخرین سخت افزارهای روز :

پشتیبانی از سخت افزارهایی چون دوربین، قطب نما و شتاب سنج، WiFi، GSM، ۳G.

ویژگی های خاص سیستم عامل اندروید

قابلیت اجرا در لایه های امنیتی مجزا :

برنامه ها را می توان در لایه های امنیتی مختلفی اجرا نمود که امکان ماندگاری مناسبی داشته و مزیت مهمی برای گوشی های هوشمند خواهد بود.

پشتیبانی از گرافیک و انیمیشن ها :

گرافیک و صدای با کیفیت قابل قبول را پشتیبانی می کند. گرافیک ها و انیمیشن های دوبعدی مبتنی بر فلش را پشتیبانی می کند و از نظر نوع گرافیک هم برداری است و همانطور که می دانید نسبت به تصاویر بیتمپ (Bitmap) کیفیت بهتری دارد. از انیمیشن های سه بعدی مبتنی بر OpenGL هم می توان استفاده کرد در نتیجه اندروید ابزارهای لازم برای ساخت بازی های قابل قبول را دارد.

ویژگی های خاص سیستم عامل اندروید

پشتیبانی از انواع ویدئو ها :

اندروید در حالت پیشفرض فایل های MIDI,AMR,OGG,AAC,MP3,JPG,PNG,GIF,BMP,WAV,MPEG4 را پشتیبانی می کند. اندروید Adobe Flash را نیز پخش می کند و می تواند فایل های GIF متحرک را با حرکت پخش کند.

برای پخش فایل های جریان دار مانند صوت و ویدئو نیز می توانید از تگ ویدئو HTML5 و همچنین تکنولوژی Adobe Flash Streaming استفاده کنید. در نسخه های جدید اندروید، موتور جاوا اسکریپت مرورگر کروم که سرعت بالایی در اجرای کدهای جاوا اسکریپت دارد به مرورگر اندروید متصل شده است. (در ضمن مرورگر اندروید کدهای HTML5 را پشتیبانی می کند.)

ویژگی های خاص سیستم عامل اندروید

پشتیبانی از انواع و پردازنده ها :

اندروید بر خلاف سیستم عامل iOS آیفون که فقط پردازنده های ARM را پشتیبانی می کند، بر روی انواع مختلفی از پردازنده ها Power,MIPS,ARM x86,Architecture قابل نصب است. از سال ۲۰۰۸ تاکنون تلفن های همراه متعددی با استفاده از این سیستم عامل به بازار ارائه شده اند. همچنین چندین Tablet PC نیز با استفاده از این سیستم عامل به بازار ارائه شده اند.

ویژگی های خاص سیستم عامل اندروید

مدیریت چرخه حیات برنامه ها :

سیستم عامل اندروید به صورت خودکار چرخه حیات (طول عمر) برنامه ها را مدیریت می کند و به کمک  لایه های امنیتی برنامه ها را از دسترسی غیر مجاز حفظ می کند و برنامه ها را به اصطلاح ایزوله (Isolate) می کند.

البته ویژگی های دیگری برای این سیستم عامل قابل ذکر است که این پلتفرم را نسبت به دیگر نرم افزار های مشابه متمایز و کاربردی تر می کند که ذکر همه ی آنها در یک مرحله در این مقال نمی گنجد و حوصله شما عزیزان را هم به سر می برد.

ان شاء الله با توضیح در مورد نسخه های جدیدتر توزیع شده و گوشی های هوشمند به ویژگی های خاص تر آن می پردازیم.

 منبع :  سایت کدنویسی به زبان ساده

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
نمایش بیشتر

مطالب مرتبط

اشتراک در
باخبرم کن
guest
5 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها بیشترین رای
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
5
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x