آموزش سئو و بهینه سازیآموزش های طراحی وبسایت

گوگل پاندا و بهینه سازی وبسایت

در مباحث قبلی با موضوع الگوریتم های گوگل و همچنین انواع الگوریتم گوگل که گوگل پاندا هم یکی از آنها بود آشنا شدیم و می خواهیم در این آموزش با راهکارهای مفید برای بهینه سازی وب سایت براساس الگوریتم گوگل پاندا آشنا شویم تا وبسایتی بهینه تر و با رتبه ی بالاتری داشته باشیم.

بهینه سازی وب سایت با الگوریتم گوگل پاندا

گوگل پاندا و بهینه سازی وبسایت | کدنویسی به زبان ساده - youcode.ir

افزایش زمان ماندگاری در سایت

گوگل پاندا به مقدار زمانی که افراد در وب سایت شما می مانند اهمیت می دهد، از نظر آن وبسایت هایی که دارای طراحی استاندارد باشند و اصول سئو را به درستی رعایت کرده باشند و همچنین مطالب مفیدی که کاربران به دنبال آن هستند را ارائه بدهد می توانند افراد زیادی را به خود جذب کنند پس قطعا وقتی افراد وارد آن سایتها شوند مدتی را در آن وبسایت ها می مانند و از آن بهره می برند، اما اگر سایتی فقط سعی کرده باشد کاربر را به سمت خودش هدایت کند و مطلب مورد نظر را ارائه ندهد قطعا کاربر آن سایت را فوری می بندد.

گوگل پاندا رتبه سایتهایی که کاربران آنها را خیلی زود ترک می کنند کاهش می دهد و به نسبت سایتهای مفیدی که کاربران در آن مدتی را صرف می کنند را به نتایج بالاتر گوگل هدایت می کنند.

 افزایش گردش در سایت

برای افزایش گردش در سایت باید کاربران را ترغیب به دیدن بخش های دیگر سایت کنید، با ساخت لینکهای داخلی در میان مطالب سایت و یا پیشنهادهای شگفت انگیز واقعی می توانید کاری کنید که کاربر بعد از وارد شده به یکی از صفحات سایت شما، به بخش های دیگر آن نیز مراجعه کند. این موضوع از دید پاندا بسیار مهم محسوب می شود.

 کاهش فرار از سایت

در بسیاری از سایتهای ایرانی و خارجی مشاهده کرده اید که با ایجاد تگ های خالی و یا صفحات نامربوط کاربر را به سمت سایت خودشان هدایت می کنند و سپس در آن صفحه اقدام به فروش محصولات و یا ارائه مطالب نامربوط می کنند، این موضوع به شدت باعث فرار کاربران از سایت خواهد شد و نرخ بازگشت از سایت شما را افزایش خواهد داد. گوگل پاندا به سایت هایی که این شرایط را دارند اهمیت بسیار زیادی می دهد و با آنها برخورد خواهد کرد.

 شبکه های اجتماعی 

با توجه به افزایش استفاده کاربران از شبکه های اجتماعی امروزه وجود هر فرد و سازمانی در شبکه های اجتماعی امری ضروری محسوب می شود، میزان فعالیت شما در شبکه های اجتماعی و محبوبیت وب سایت تان در میان  کاربرانی که در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند بسیار برای گوگل پاندا اهمیت خواهد داشت و آن وب سایت و یا صفحاتی از وب سایت را که توسط افراد زیادی به اشتراک گذاشته شود و یا محبوب شود را در اولویت قرار خواهد داد؛ زیرا می داند در شبکه های اجتماعی مطالب واقعا منتشر و محبوب می شوند که محتوی مفید و جالبی داشته باشند.

 برند سازی اینترنتی

برند سازی اینترنتی موضوعی بسیار گسترده می باشد، اما اگر بخواهیم آن را در چند جمله خلاصه کنیم می توان گفت : ایجاد یک تصویر ذهنی برای کاربر زمانی که نام برند شما را می شنود به طوری که برند شما احساس و یا رفع نیاز خاصی را در مشتری ایجاد کند، اما خوب چطور این موضوع می تواند به گوگا پاندا مربوط شود!

گوگل پاندا وب را بررسی می کند و متوجه می شود که چقدر درباره شما و وب سایتتان در وب گفتگو شده است و به بخش های مختلف وب سایت شما لینک داده شده است، به عنوان مثال گفتگوهایی که در انجمن های آنلاین صورت می گیرد و یا لینکهایی که وبلاگ نویس ها به بخش های مختلف سایت شما می دهند می تواند به گوگل پاندا بگوید که این سایت تا چه حد برند سازی شده است و محبوبیت آن در وب تا چه حد می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
نمایش بیشتر

مطالب مرتبط

اشتراک در
باخبرم کن
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x