آموزش سئو و بهینه سازیآموزش های طراحی وبسایت

متا تگ توضیحات در بهینه سازی و سئو سایت

در انجام سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) رعایت چندین فاکتور در صفحه از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی از این فاکتورها، متا تگ توضیحات است که در صورت تعیین توضیحات مرتبط و مفید، نرخ کلیک بر روی نتایج در موتورهای جستجو افزایش می یابد. در این مطلب به بررسی جزئیاتت متا تگ توضیحات در بهینه سازی و سئو سایت خواهیم پرداخت.

متا تگ توضیحات در بهینه سازی سایت

هرصفحه در وب سایت می تواند یک متا تگ توضیحات منحصر به فرد داشته باشد که در صورت تعیین مقدار برای این متا تگ، احتمال نمایش مقدار تعیین شده از طرف شما در هنگام جستجو در موتورهای جستجو وجود خواهد داشت و در غیر اینصورت موتورهای جستجو خود قسمتی از متن موجود در صفحه را برای نمایش به عنوان توضیحات در نتایج جستجو نشان می دهند.

مقداری که برای متا تگ توضیحات در صفحات وب سایت تعیین می گردد در نتایج جستجو به صورت یک یا دو خط پایین نتایج و به عنوان توضیحات نمایش داده می شود.

عکس نتییجه جستجو گوگل

مشخصات یک متن توضیح مناسب به شرح زیر است :

۱- توضیحات خلاصه، مختصر و مفید

جستجو کنندگان در هنگام جستجو در موتورهای جستجو با مطالعه متن ظاهر شده در پایین هر نتیجه جستجو تصمیم می گیرند که آیا بر روی لینک کلیک نمایند یا خیر. شما فضای کمی در اختیار دارید تا جستجو کننده را متقاعد کنید تا بر روی لینک شما کلیک مند بنابراین از ذکر جزئیات و مطالب غیر ضروری در متن توضیحات بپرهیزید.

متا تگ توضیحات در بهینه سازی و سئو سایت | کدنویسی به زبان ساده - youcode.ir

۲- توضیحات بیان کننده خواسته های جستجو کننده

اگر در صفحه وب سایت، محصول یا خدمتی می فروشید و یا اطلاعاتی در مورد موضوعی خاص در اختیار کاربران قرار می دهید سعی کنید در توضیحات به آنها اشاره کنید.

۳- انتخاب توضیحات منحصر به فرد برای هر صفحه

تعیین متن توضیحات برای صفحه اصلی وب سایت و استفاده از آن برای تمامی صفحات به هیچ عنوان توصیه نمی شود لذا برای هر صفحه از وب سایت توضیح منحصر به فردی تعیین نمایید.

۴- درخواست انجام کاری از جستجوگر در توضیحات

در متن توضیحات از جستجوگران بخواهید که کاری انجام دهند. به عنوان مثال از کاربران بخواهید پس از کلیک بر روی نتیجه جستجو در وب سایت عضو شوند، مشترک خبرنامه شوند، فایل خاصی را دانلود نمایند و غیره…

۵- طول کلمات توضیحات کمتر از ۱۵۵ کاراکتر

در صورتی که متا تگ توضیحات بیشتر از این تعداد کاراکتر باشند با علامت “…” در انتها ظاهر می شوند.

۶- ذکر شماره تلفن در متا تگ توضیحات

در صورتی که به کسب و کار محلی مشغول هستید می توانید در قسمت توضیحات شماره تلفن جهت تماس قرار دهید.

seo-descripyion

۷- استفاده از کلید واژه ها و عبارات مرتبط با محتوای

در صورتی که در توضیحات صفحه، عبارات و کلید واژه هایی که براساس آنها صفحه وب سایت در حال بهینه سازی است استفاده شود و این عبارات در موتورهای جستجو ، مورد جستجو قرار گیرند. موتورهای جستجو عبارات جستجو شده را به صورت پر رنگ نمایش می دهند و این امر ارتباط بیشتر نتیجه ظاهر شده را با مقصود کاربر از جستجو نشان می دهد و نرخ کلیک افزایش می یابد.پس با استفاده از این مطلب با متا تگ توضیحات آشنا شدید و می توانید بهتر در مورد نوشته های خود در موتور های جستجو آن را اجرا کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
نمایش بیشتر

مطالب مرتبط

اشتراک در
باخبرم کن
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x