آموزش سئو و بهینه سازی

اهمیت و تاثیر محتوا در سئو و بهینه سازی سایت

تاثیر و اهمیت محتوا در سئو و بهینه سازی سایت

محتوا همیشه به عنوان رکن اصلی یک سایت است. سایت بدون محتوا به گفته ی گوگل ارزشی ندارد و هرچقدر هم که ساختار و قالب خوب بهینه سازی شده باشد باز هم تاثیر محتوا هست که به یک سایت ارزش و اعتبار می دهد.

تاثیر محتوا در یک سایت به چیزی نیست که بر کسی پوشیده باشه ولی می خواهیم بیشتر در مورد آن بدانیم. ادامه این مطلب می خواهیم در مورد تاثیر محتوا در سئو و بهینه سازی وبسایت بدانیم. پس در ادامه با کدنویسی به زبان ساده همراه باشید.

محتوا اساس وب است. در صورتی که محتوای عالی برای وب سایت خودتان تولید و انتشار نکنید ،نمی توانید ارتباط خوبی با مخاطبین و موتور های جستجو داشته باشید.تاثیر محتوا در یک سایت به حدی است که گوگل جمله ی معروف خودش را همیشه به ما یادآوری می کند.

اصطلاحا گفته می شود،محتوا” پادشاه” یک وب سایت است.

طی ماههای گذشته موتور جستجوی گوگل توجه ویژه ای به تاثیر محتوا جدید موجود در سایت ها نشان داده و بدلیل کسب رتبه مناسب در نتایج گوگل برای صفحات تازه، امکان رقابت سایت های نوپا و کوچک با سایت های بزرگ و قدیمی مهیا شده.

وظیفه اصلی الگوریتم پاندا در موتور سرچ گوگل برخورد با محتوای نامناسب و کپی شده است.

تاثیر محتوا با تولید مطالب جدید

برای تولید محتوای جدید سه روش مهم را با هم مرور می کنیم:

تولید محتوای تازه (جدید) بصورت هدفمند

کلمات و عباراتی که با زمینه کاری شما ارتباط دارند ولی رقابت کمی در صفحه اول گوگل برای آنها هست را شناسایی کنید و یک محتوای جدید و مفید متناسب با آن تهیه کنید.

اگر در تلاش اول و با گذشت دو تا سه روز از ایندکس صفحه توسط گوگل سایتتان را در نتایج صفحه اول ملاحظه نکردید، همین کار را با عبارتی طولانی تر و ساده تر امتحان کنید. با چند بار امتحان با نوع کاربرد از این روش آشنا می شوید.

بعضی مواقع عبارتی که گوگل بعنوان کلمه کلیدی محتوای جدید سایت انتخاب می کند، با چیزی که در ذهن شماست متفاوت است و فکر میکنید که جایگاه مناسبی کسب نکرده اید.

قبل از نتیجه گیری ترکیبات مختلف و عبارات پرکاربرد متن خود را مورد بررسی قرار دهید چون ممکن است با لینک همان صفحه در عبارت دیگری به صفحه اول گوگل آمده باشد.

اهمیت و تاثیر محتوا در سئو و بهینه سازی سایت

محتوای تازه برای مطلب قدیمی

همه ما این موضوع را دیده ایم، که صفحه مشخصی از سایت در یک یا دو کلمه کلیدی رتبه مناسبی مانند نتیجه اول یا دوم گوگل را داشته و بعد از گذشت مدتی جایگاه خود را از دست داده است.

در این موارد استفاده از محتوای تازه و بروزرسانی آن صفحه میتواند تاثیر زیادی در بهبود رتبه و برگشت به مکان قبلی را داشته باشد. برای اینکار کافی است تا در حد یک پاراگراف توضیحات تکمیلی به متن خود اضافه کنید. البته در نظر داشته باشید که محتوای تازه شما مربوط به موضوع صفحه بوده و شامل کلمه کلیدی مورد نظر نیز باشد.

در برخی موارد مشاهده شده است که قرار گرفتن نظرات جدید در پایین یک صفحه میتواند از نظر گوگل به معنی محتوای تازه یا بروزرسانی مطلب شناخته شود ولی استفاده ابزاری از آن و ارسال نظرات توسط خود صاحب سایت ممکن است موجب کاهش رتبه نیز بشود.

پس از مدتی ممکن است امکان بروزرسانی یا اضافه کردن محتوای جدید به یک صفحه وجود نداشته باشد، در این شرایط میتوانید مطلب جدیدی در همین موضوع تهیه و صفحه قبلی رابا کد ۳۰۱ به آن ریدایرکت کنید.

در نظر داشته باشید که این کار معمولا برای سایت هایی که در زمینه دانلود هستند و نسخه های جدیدی از نرم افزارهای قبلی را معرفی میکنند بسیار مناسب است.

محتوای تازه و مستمر

اگر شما عبارتی را دارید که با محتوای جدید هماهنگ نیستند. و برای زمینه کاری شما مهم است، میتوانید یک صفحه مشخص برای آن در سایت خود تعریف کنید و بصورت مرتب اخبار و اطلاعات مربوط به آن را بروزرسانی کنید.

بعنوان مثال برای یک سایت فروشگاه ماشین یک صفحه با نام “نگهداری صحیح از ماشین شخصی” و افزودن مطالب مستمر به آن میتواند بسیار مفید باشد. در واقع این روش تنها دلیل موفقیت بسیاری از وبلاگ ها است. هیچ سایت یا وبلاگی را نمی بینیم که در رنک بالا قرار داشته باشد، مگر اینکه بطور مشخص و تخصصی در یک زمینه خاص فعال باشد.

موردی رو که نباید فراموش کنید این است که محتوای تازه به معنی تغییر محتوای قبلی سایت و انتشار دوباره آن نیست. ممکن است شما به این فکر بیافتید که یک مطلب را به چندین بیان (ادبیات متفاوت) مختلف بنویسید و هربار بعنوان محتوای جدید در سایت خود منتشر کنید، جدا از نکات مربوط به سئو و محتوای تکراری این روش میتواند موجب نارضایتی کاربران شما بشود.

بسیاری از وبمستران تلاش زیادی برای جذب بازدیدکننده از طریق گوگل انجام میدهند ولی کوچکترین توجهی به حفظ آنها و تبدیل به بازدیدکنندگان دائمی و وفادار انجام نمیدهند.

نسبت متن به کد ( Text to HTML )

نکته ای که در زمینه محتوا باید به آن دقت فراوانی بشود :

هر سایتی مقدار مشخصی کد نویسی در سورس خود و مقدار مشخصی متن و محتوا در ظاهردارد. نسبت متن به کد ( Text to HTML ) نسبت متن بکار رفته در یک صفحه به کد نوشته شده برای نمایش همان صفحه است.

نسبت متن به کد ( Text to HTML ) مناسب

یک نسبت متن به کد (Text to HTML) مورد قبول عددی بین ۲۵ تا ۷۰ است. این نسبت مقدار متن قابل رویت از محتوا به تمام کد های HTML، تصاویر و اطلاعات مخفی در صفحه است. اگر توجه کنید سایت هایی که در نتایج گوگل رتبه های مناسبی دارند اصولا محتوای قابل مشاهده زیادی در خود دارند.

تاثیر نسبت متن به کد ( Text to HTML ) بر seo

در ارزیابی فاکتورهای مربوط به سئو از نظر موتورهای جستجو نسبت متن به کد ( Text to HTML ) بطور مستقیم اثری ندارد ولی بر روی پارامترهای زیادی تاثیرگذار است که میتوانند نتایج بهتری را برای وب سایت شما در موتورهای جستجو به همراه داشته باشند.

ویژگی های رعایت متن به کد ( Text to HTML ) عبارتند از :

اهمیت به بازدیدکنندگان سایت: صفحاتی که نسبت متن به کد ( Text to HTML ) آنها بالاتر است به نظر برای بازدیدکنندگان قابل فهم تر و خواناترند. از نظر موتورهای جستجو چنین سایتی برای آسایش بازدیدکنندگان طراحی شده است و نه برای پسند موتورهای جستجو که این نکته تاثیر زیادی در سئو شما خواهد داشت.

رضایت بازدیدکنندگان: نسبت متن به کد ( Text to HTML ) بیشتر به شما این امکان را میدهد که مطالب بیشتری در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار دهید و این امر موجب رضایت آنها و حضور بیشترشان در سایت شما خواهد شد که در رتبه شما در نتایج گوگل تاثیر زیادی خواهد داشت.

افزایش سرعت بارگزاری: کد کمتر به این معنی است که شما کدهای اضافی را از صفحات خود حذف کرده اید و این امر سرعت بارگزاری سایت شما رابه طور چشمگیری افزایش خواهد داد.

ایندکس شدن بهتر: کدهای تمیزتر و نسبت متن به کد ( Text to HTML ) بالاتر ایندکس کردن سایت شما را برای موتورهای جستجو سریع و راحت میکند.

نکاتی برای افزایش نسبت متن به کد ( Text to HTML )

نکته اساسی در طراحی هر صفحه رضایت بازدیدکنندگان از محتویات و ظاهر صفحات وب شماست، برای افزایش نسبت متن به کد ( Text to HTML ) نکات زیر را در نظر بگیرید:

۱- هر کد اضافی و استفاده نشده(غیر کاربردی) را حذف کنید.

۲- فاصله های خالی زیادی را پاک کنید.

۳- توضیحات موجود در کدها را حذف کنید. (در سیستم های وردپرس و جوملا کدنویس ها توضیحاتی را برا هرقسمت در کد قرار میدهند که در نسبت متن به کد شما تاثیر منفی دارند)

۴- تا حد امکان از جدول ها استفاده نکنید.

۵- از کدهای CSS استفاده کنید.

۶- تصاویر خود را بهینه سازی کنید.

۷- هر تصویر اضافی را پاک کنید.

۸- از کدهای جاوا و فلش تا حد امکان استفاده نکنید.

۹- حجم صفحه خود را کمتر از ۳۰۰ کیلوبایت نگه دارید.

۱۰- هر گونه متنی را که قابل مشاهده برای کاربران نیست را حذف کنید.

با اهمیت و تاثیر محتوا در سئو و بهینه سازی سایت آشنا شدید، امیدواریم این آموزش برای رشد و افزایش رتبه سایت شما هم مفید باشه.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
نمایش بیشتر

مطالب مرتبط

اشتراک در
باخبرم کن
guest
3 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها بیشترین رای
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x