آموزش سئو و بهینه سازی

رتبه بندی سایتها با فاکتور های مهم و اصلی گوگل – بخش اول

رتبه بندی سایتها با فاکتور های مهم و اصلی گوگل – بخش اول

احتمالا اگر در مورد مبحث سئو و رتبه بندی سایتها چیزی نمی دانید باید حداقل این را دانست که گوگل به عنوان متولی اصلی نمایش و رتبه بندی سایتها  آنها در موتور جستجوگر و معروف خودش از ۲۰۰ فاکتور مهم پیروی می کند. در این مطلب می خواهیم در مورد رتبه بندی سایتها با فاکتور های مهم و اصلی گوگل صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

این مبحث را بخاطر طولانی بودن و برای اینکه برای شما مختصر و مفید باشد تا بتوانید با استفاده از آن وبسایت خود را در رتبه بندی سایتها بالاتر از همه قرار بدهید.

بخش بعدی این آموزش را در لینک زیر مشاهده کنید

عوامل مهم در مورد رتبه بندی سایتها از نظر گوگل

رتبه بندی سایتها با فاکتور های مهم و اصلی گوگل - بخش اول

۱- مدت زمان ثبت دامنه

یکی از کارشناسان گوگل بیان می کند:

دامنه های با ارزش اغلب برای چندین سال مورد استفاده قرار می گیرند در حالیکه دامنه های کم ارزش به ندرت بیش تر از یکسال استفاده می شوند. بنابراین زمانی که یک دامنه در آینده منقضی شود، این انقضا به عنوان یک فاکتور در مشروعیت دامنه شناخته خواهد شد.

۲- طول عمر دامنه

گوگل به سن دامنه اهمیت می دهد، اما میزان اهمیت آن زیاد نیست.

مت کاتز در این باره می گوید:

تفاوت دامنه ای که شش ماه از زمان ثبت آن می گذرد با دامنه ای که یکساله است چندان زیاد نیست.

۳- کلمات کلیدی که در ادامۀ دامنه ظاهر می شوند.

استفاده از این گزینه شاید مانند گذشته تاثیر زیادی نداشته باشد اما داشتن کلمات کلیدی مناسب در دامنه هنوز هم به عنوان یک سیگنال مرتبط عمل می کند. مهم تر از همه این است که موتورهای جستجو کلمات کلیدی که در نام دامنه وجود دارند را به صورت برجسته نمایش می دهند.

۴- کلمات کلیدی به عنوان اولین کلمه در دامنه

دامنه هایی که با کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت خود آغاز می شوند نسبت به دامنه هایی که هیچ کلمه کلیدی در خود ندارند یا کلمۀ کلیدی شان در آخر یا وسط دامنه است، یک سرو گردن بالاتر هستند.

۵- کلمات کلیدی در نام زیر دامنه

تحقیقات وب سایت MOZ در سال ۲۰۱۱ نشان داده است کلمات کلیدی موجود در نام ساب دامین (زیر دامنه) می تواند رتبه بندی سایت را افزایش دهد.

رتبه بندی سایتها با فاکتور های مهم و اصلی گوگل - بخش اول۶- تاریخچه دامنه

گوگل سابقۀ تاریخی سایت هایی که در طول دوره ای دارای مالکیت مختلف بوده اند یا افت متعددی را تجربه کرده اند را دوباره از نو تنظیم می کند. همین امر موجب می شود لینک هایی که به دامنه ارجاع داده می شود خنثی گردد.

۷- EMD یا دامنۀ دقیقاً همتا

این واژه مخفف Exact Match Domain (دامنه دقیقا همتا) است. به این معنی که دامنۀ یک سایت دقیقاً همان کلمۀ کلیدی مورد هدف باشد، مثلاً Seo.com. این گونه دامنه ها نیز به گونه ای متفاوت عمل می کنند. اگر سایت با کیفیت باشد این گزینه می تواند مفید باشد.

اما اگر در سایت های کم کیفیت رخ دهد می تواند نسبت به به روزرسانی EMD آسیب پذیر باشد. مت کاتز در سال ۲۰۱۲ در این باره گفت:

تغییرات جزئی تدارک دیده شده در الگوریتم گوگل از میزان نمایش دامنه های دقیقاً همتای بی کیفیت در نتایج جستجوی گوگل خواهد کاست.

۸- اطلاعات WhoIs خصوصی در مقابل عمومی

همان طور که می دانید WhoIs سایتی است که از طریق آن می توانید صاحب یک دامنه را شناسایی کنید. اطلاعات WhoIs های پرایوت ممکن است نشانگر این موضوع باشد که صاحبان این دامنه ها چیزی برای مخفی کردن داشته باشند. مت کاتز در این باره می گوید:

زمانی که اطلاعات WhoIs آنها را بررسی کردم، همه آنها دارای سرویس محافظت خصوصی بودند. این پرایوت کردن اکانت WhoIs به خودی خود چیز بدی نیست. اما زمانی که فاکتورهای متعددی را کنار یکدیگر قرار دادید، ممکن است کمی غیر عادی به نظر برسد.

۹- جریمه شدن مالک دامنه

اگر گوگل شخص خاصی را به عنوان اسپمر شناسایی کند سایر سایت هایی که متعلق به این شخص است را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار خواهد داد و این امر می تواند در رتبه بندی سایت در گوگل موثر باشد.

۱۰- دامنه سطح بالای کد کشوری

داشتن دامنۀ سطح بالای کشوری (همچون .ir) رتبه سایت برای آن کشور خاص را بهبود می بخشد اما توانایی سایت برای رتبه بندی جهانی را محدود می سازد.

به پایان بخش اول از موضوع رتبه بندی سایتها با توجه به فاکتور های گوگل رسیدیدم. شما هم بررسی کنید موارد فوق در مورد سایت شما به درستی رعایت شده اند؟

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
نمایش بیشتر

مطالب مرتبط

اشتراک در
باخبرم کن
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x