آموزش سئو و بهینه سازی

واقعیت ها و حقایق مهم درباره سئو و بهینه سازی گوگل

واقعیت ها و حقایق مهم درباره سئو و بهینه سازی گوگل

در ابتدای کار با وبسایت ها کسی اطلاعات خوبی در مورد نحوه کارکرد سئو SEO و بهینه سازی گوگل و خدمات آن نداشت و در صورت دانستن نتایج هم از نتیجه ی بدست آمده مطمئن و راضی نبود. در این مطلب می خواهیم شما را با حقایق جالب در مورد سئو و بهینه سازی گوگل آشنا کنیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

در ابتدا اینطور بود که تصور می شود که یک نوع ایجاد ترافیک بیشتر بر روی سایت و صفحات و مطالب آن است که وقتی کاربران جستجو می کنند به آنها هدایت می شوند.

حقایق جالب در مورد سئو و بهینه سازی گوگل

۱- گوگل علاوه بر یک موتور جستجوگر، یک شرکت تبلیغاتی نیز هست.

۲- سئو فقط در مورد کلمات کلیدی نیست و کلمات کلیدی تضمین ایجاد نتیجه دلخواه شما نیستند.

در آمد دیگر گوگل از طریق تبلیغات پرداختی است. این نشان می دهد که سئو تنها استراتژی کلمات کلیدی نیست. برای گوگل تنها اساس رتبه بندی سایت هایی است که طبق طبق محتوا و استفاده صحیح کلمات کلیدی و موارد دیگر بهینه سازی شده اند.

۳- کاربران بهترین نتیجه جستجو را می خواهند.

طبق تحقیقات کاربران بر روی سه نتیجه اول جستجو کلیک می کنند. آن ها بیشتر تمایل به عوض کردن کلمه مورد جستجوی خود را دارند تا اینکه به صفحه دوم بروند.

۴- تغییرات رتبه بندی : گوگل از الگوریتم ها بمنظور تسهیل در رتبه بندی استفاده می کند. قرار گفتن و باقی ماندن در موقعیت خوب نتایج جستجو تضمین شده نیست اما با کمک سئو و بهینه سازی صحیح امکان پذیر است.

۵- داشتن ترتیب و نظم در محتوا گذاری تفاوت زیادی در نتایج جستجو ایجاد می کند.

۶- ارسال مطالب مناسب بطور منظم و روزانه بر روی سئو سایت و دریافت ترافیک بیشتر موثر خواهد بود.

حقایق جالب سئو و بهینه سازی

انجام برخی تحقیقات در مورد حقایق جالب سئو، آمار و ارقام زیر را نشان می دهد:

۱ – گوگل صاحب ۶۵ الی ۷۰ درصد سهم بازار موتور های جستجو است.

۲ – ماهانه ۱۳۱ میلیارد جستجو در وب در سراسر جهان انجام می شود.

۳ – ۷۰ درصد کلیک بر روی لینک ها توسط کاربران، کاملا ارگانیک است.

۴ – پنج نتیجه اول SERP، ۷۵ درصد کلیک ها را دریافت می کنند.

۵ – ۸۱ درصد از کسب و کار ها وبلاگ های خود را به عنوان یک دارایی مهم کسب و کار خود می شناسند.

۶ – جستجو و ایمیلینگ، دو فعالیت مهم اینترنتی هستند.

۷ – ۵۰ درصد کاربران جستجو های خود را با دستگاه تلفن همراه آغاز می کنند و این درصد افزایش خواهد یافت.

۸ – ۷۵ درصد سئو off-page و ۲۵ درصد سئو on-page می باشد.

۹ – ۷۰ الی ۸۰ درصد کاربران از تبلیغات پولی سایت ها در نتایج جستجو چشم پوشی می کنند و بر روی نتایج ارگانیک تمرکز می کنند. یعنی وب سایت هایی که بصورت طبیعی و بکارگیری سئو و بهینه سازی وب سایت دارای رنکینگ بالا بوده و در نتایج اول قرار گرفته اند.

۱۰ – صفحه عنوان مهمترین عنصر on-page بعد از محتوا محسوب می شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
نمایش بیشتر

مطالب مرتبط

اشتراک در
باخبرم کن
guest
0 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها بیشترین رای
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x