برای جذب بازدیدکننده وبسایت چگونه لینک سازی کنیم؟
برای جذب بازدیدکننده وبسایت چگونه لینک سازی کنیم؟
بعد از اینکه کلی مطلب و محتوای جذاب تهیه کردید می خواهیم به بهترین روش که غیر واقعی نباشد و از نظر گوگل شامل سایت های اسپم نشود جذب بازدیدکننده وبسایت تان را افزایش دهید.
خب مشخص هست که این کار هم در کنار تمام کارهای دیگری که در یک سایت و کسب و کارتان دارای یک سری قواعد و راهکارها هست.
در این مطلب می خواهیم در کدنویسی به زبان ساده به این نکته بپردازیم که چگونه لینک سازی در یک سایت می تواند به جذب بازدیدکننده بیشتر کمک کند؟ تا انتهای متن همراهمان باشید.
تاثیر لینک سازی برای جذب بازدیدکننده تا چه مقدار؟
بسیاری از افراد لینک سازی را صرفا بهعنوان روشی برای کسب رتبه بهتر در گوگل میبینند. اما اگر این کار به درستی انجام شود قطعا میتواند جذب بازدیدکننده و ترافیک و حجم کاربران سایت را افزایش دهد.
افزایش ترافیک و تعداد بازدیدکنندگان سایت علاوه بر اینکه باعث افزایش سرنخ و فروش میشود، منافع فراوان دیگری هم دارد.
هرچه ترافیک سایت بیشتر شود آمار و اطلاعات آنالاتیکس هم غنی تر و دقیق تر میشود، و میتوان ارزیابی بهتری از رفتار کاربران، انتظارات آنها، و سردرگمی و مشکلات شان داشت.
همچنین، افزایش ترافیک سایت باعث افزایش تعاملات کاربران میشود و احتمال اینکه درباره برند شما در شبکههای اجتماعی صحبت کنند یا پستهایتان را به اشتراک بگذارند افزایش مییابد.
در ادامه توضیح میدهیم که چگونه منابع لینک سازی را برای ایجاد ترافیک واقعی بشناسید، و به چه شکل پیشرفت خود را بسنجید تا فعالیت های شما نتیجه بخش شود و به اهداف تان برسید.
یافتن منابع برای لینک سازی
برای یافتن منابع لینکسازی مفید و موثر که ترافیک واقعی را به سوی سایت شما هدایت کند روشهای مختلفی وجود دارد.
ابتدا با استفاده از ابزارهای گوناگون، که اغلب آنها پولی هستند، ببینید که چه سایتهایی به رقبای شما لینک دادهاند. بعضی از این ابزارها علاوه بر اینکه سایتهای لینک دهنده را مشخص میکنند، نشان میدهند که هر بک لینک چه حجمی از ترافیک را برای سایت ایجاد میکند. از این طریق میتوانید پی ببرید که کدام یک از سایتهای لینک دهنده تاثیرگذاری بیشتری دارند.
هر سایتی که به رقبای شما لینک داده و ترافیک را به سوی آن هدایت میکند میتواند بهصورت بالقوه منبع مفیدی برای لینک دهی به سایت شما هم باشد. بنابراین، ابتدا کیفیت این سایتها را بررسی کنید و مطمئن شوید که سایت اسپم یا بیکیفیتی نیستند.
زیرا لینک سازی از سایتهای اسپم میتواند به سئوی سایت شما آسیب بزند. اگر در ارزیابیهایتان به این نتیجه رسیدید که آن سایت، سایت خوبی است وارد مذاکره شوید و سعی کنید از او لینک بگیرید.
البته، صرفا به دنبال این نباشید که فقط از سایتهایی لینک بگیرید که به رقبایتان لینک دادهاند. بنابراین، کلمه کلیدی مورد نظرتان که قصد دارید برای آن در سئو رتبه کسب کنید را در گوگل جستجو کنید و ببینید چه سایتهایی در صفحه نتایج جستجو ظاهرا میشوند.
سپس آن سایتها را بررسی کنید و در صورت امکان از آنها هم بکلینک بگیرید. دایرکتوریها نیز میتوانند یک منبع خوب و موثر برای لینکسازی باشند.
با تولید محتوا نیز میتوانید لینک دریافت کنید. برای این کار میتوانید از اینفلوئنسر ها کمک بگیرید.
در هر بخش یا صنعتی، افرادی فعالیت دارند که به عنوان صاحب نظر، مرجع، و مشاور در آن صنعت شناخته شدهاند و بر فعالان آن بخش تاثیرگذارند. به این افراد در اصطلاح «اینفلوئنسر» یا تاثیرگذار گفته میشود.
با این افراد تماس بگیرید و از آنها بخواهید که محتوای تولیدی شما را در وبسایت، وبلاگ، یا کانالهای شبکههای اجتماعیشان منتشر کنند و به سایت شما لینک دهند. البته محتوایی که برای انتشار به آنها ارائه میدهید باید متناسب با استانداردها، زمینه فعالیت، و نوع مخاطبان شان باشد.
همیشه بهترین محتوایی که تولید کردهاید را برایشان بفرستید، زیرا احتمالا رقابت بین محتواهای مختلف برای اینکه توسط آن اینفلوئنسر منتشر شوند زیاد است.
علاوه بر انتشار محتوایتان توسط اینفلوئنسرها، میتوانید از روش «بلاگ مهمان» هم استفاده کنید. در این روش، شما مطلب یا بلاگی را در سایتهای دیگر که مرتبط با زمینه فعالیت شما هستند، به نام خودتان، منتشر میکنید.
لینک نام نویسنده یا سایت نویسنده منبع خوبی برای ترافیک است. معمولا مردم وقتی مطلب خوبی را میخوانند علاقمند میشوند که درباره نویسنده آن بیشتر بدانند. بنابراین روی نام نویسنده کلیک میکنند و وارد سایت او میشوند.
روش دیگر، فعالیت در انجمنها، فارومها، و گروههای آنلاین مرتبط با کسب و کارتان است. نکتهای که لازم است درباره فعالیت در این گروهها به خاطر داشته باشید این است: «عضو خوبی در انجمن باشید».
به این معنا که صرفا انتشار دهندهی مطالب و پست های تان نباشید، بلکه در مباحث و گفتگوها شرکت کنید، درباره مطالب دیگران نظر دهید، تجربیاتتان را به اشتراک بگذارید، و به سوالات اعضاء پاسخ دهید. خلاصه اینکه حضور فعال داشته باشید، مشارکت کنید، و مطالب خوب و مفیدتان را نیز با دیگران به اشتراک بگذارید.
ارزیابی و بازخورد گیری
پس از آنکه با سایتهای مورد نظرتان تماس گرفته و موفق به دریافت لینک از آنها شدید، وارد فاز بازخوردگیری میشوید که باید نتیجه اقداماتتان را بسنجید. در پایان هر ماه از طریق سرویس گوگل آنالیتیکس وضعیت و آمار سایت را چک کنید و ببینید کدام سایت ترافیک بیشتری را برایتان میآورد.
معمولا بعد از سه تا شش ماه تصویر واضحی از وضعیت سایت و ترافیک آن خواهید گرفت و متوجه میشوید کدام سایتها ارزش وقت گذاشتن و کار کردن را دارند و کدام یک ندارند.
بهعنوان مثال، اگر یک سایت به تنهایی بیشتر از مجموع ۳ سایت دیگر برایتان ترافیک میآورد، عاقلانهتر است که آن ۳ سایت را رها کنید و وقت و انرژی بیشتری را برای آن یک سایت بگذارید.
پس در نهایت …
به یاد داشته باشید که لینکسازی یک فرآیند زمانبر است که نیاز به تلاش و پیگیری مستمر دارد. بنابراین از روشهای کوتاه مدت و به ظاهر زودبازده پرهیز کنید. زیرا اغلب این روشها مشکوک هستند و ممکن است درازمدت تلاشهایی که برای سئو انجام دادهاید را به باد دهند.
از خرید بکلینک نز خودداری کنید، زیرا نه تنها تاثیر زیادی در سئوی سایتتان ندارند، بلکه ممکن است باعث جریمه شدن سایتتان توسط گوگل شوند. بنابراین، داشتن مجموعهای از بکلینکهای متنوع و باکیفیت از سایتها و پلتفرمهای مختلف باعث ایجاد ترافیک واقعی و متنوع شده و منجر به موفقیت بیشتر شما در فضای آنلاین میشود.